وهاب عزیزی: سعید نمکی آخرین ورقی است که اصلاح طلب ها در انتخابات ۱۴۰۰ رو می کنند

 
 
اصلاح طلب ها در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری با انبوهی از کاندیداهای سوخته و نیم سوز مواجه هستند که هیچکدام توان رقابت در مقابل اصول گرایان را ندارند.
 
وهاب عزیزی
 
جهادگران نیوز  وهاب عزیزی تحلیلگر مسائل سیاسی، موقعیت اصلاح طلبها را در انتخابات پیش رو ضعیف ارزیابی کرد‌. وی تصریح نمود: جبهه اصلاحات تقریبا همه مهره های خود را در آزمون مدیریت اجرایی کشور سوزانده است. مطرح کردن اسامی افرادی مثل عارف و جهانگیری فقط برای حفظ ظاهر و حضور صوری در روند بازی است.
 
دبیرکل جهادگران ایران اسلامی افزود: بعضی از افراد برای کاندیدای پوششی بودن و استراتژی عقب نشینی و انصراف در روز تنگنا ساخته شده اند. اسحاق جهانگیری و محمد رضا عارف نیز در این گروه دسته بندی می شوند. اینها ثابت کرده اند که هرگز توان ادامه دادن تا آخر رقابتها را ندارند. رسانه ای کردن اسامی اینها برای کاندیداتوری در انتخابات توسط اصلاح طلب ها، تکرار استراتژی کهنه است. اسامی دیگری نیز که از گوشه و کنار جبهه اصلاحات دست بالا کرده و اعلام حضور می کنند، نقش سربازان پیاده را دارند برای پوشش و استتار کاندیدای نهایی که قرار است در روزهای آخر وارد میدان انتخابات کنند.
 
سعید نمکی
 
کارشناس ارشد مسائل سیاسی تنها شانس اصلاح طلبها برای کسب موفقیت نسبی در انتخابات را حضور با مهره «سعید نمکی» وزیر بهداشت دولت دوازدهم عنوان کرد و افزود: شواهد و قرائن حکایت از آن دارد که اصلاح طلب ها سعید نمکی را در سایه و به دور از گمانه زنی های رسانه ای نگه داشته اند تا به عنوان یک چهره موجه در دقایق آخر وارد بازی کنند. با بررسی اجمالی از مواضع و مصاحبه های اخیر سعید نمکی می توان حدس زد که به احتمال زیاد ایشان بتواند از صافی شورای نگهبان عبور کند. از آنجایی که وزیر بهداشت دولت حسن روحانی در یک سال گذشته به مدد ویروس کوید _۱۹ در صدر اخبار سراسری قرار داشته و برعکس دیگر دولت مردان، در مبارزه با ویروس کرونا حضور میدانی هم داشته است؛ در حال حاضر مستعد ترین گزینه اصلاح طلب ها برای نامزدی در انتخابات ۱۴۰۰ است. هرچند که تعلل آقای وزیر در خرید واکسن کرونا و تولید آن توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) می تواند تصورات اصلاح طلب ها از پیروزی احتمالی  را نقش بر آب کند.
 
 
انتهای پیام/