ابتکار و اراده یک امام جماعت در خدمت به مردم

وقتی هدف خدمت باشد، وسیله و مسیر هم مهیا می شود. حجت الاسلام علی واشقانی فراهانی روحانی مسجد امام رضا (ع) در یک اقدام ابتکاری جالب و خداپسندانه امکانات مسجد و زمان خودش را به صورت شبانه روزی در خدمت مردم قرار داده است.
مسجد امام رضا (ع) دهکده المپیک
مسجد در تمام ساعات شب و روز به روی مراجعه کنندگان باز است. مسافران شهرستانی بویژه کسانی که همراه بیمار هستند و یا برای انجام امور اداری به تهران می آیند و محلی برای اسکان ندارند می توانند  از امکان رفاهی مسجد استفاده نمایند. 
مسجد امام رضا (ع) واقع در چهار راه زیبادشت، بلوار المپیک (دهکده المپیک)  تهران فضایی را فراهم کرده است که مسافران بتوانند قدری بیاسایند، خستگی روحی و جسمی از تن به در کنند. وجود استراحتگاه مجزا، اختصاص محلی برای پخت و پز، دوش آبگرم، سروس های بهداشتی، مهد کودک، کتابخانه باز، حضور روحانی مسجد و مشاوره ها و همراهی او موجب می شود تا در دل کلانشهر شلوغی مثل تهران پناهگاهی امن برای مسافران فراهم شود. فضای این مسجد چنان معنوی و صمیمی است که مسافران هرگز احساس غربت و تنهایی نمی کنند، گویی میهمان عزیزان خود هستند.
خدمات و اقدامات مسجد امام رضا(ع) در یک آن مساجد صدر اسلام را در ذهن تداعی می کند، زمانی که مسجد پناهگاه و مامن مردم بود و  همه امورات و مشکلات مسلمین در مسجد النبی حل و فصل می شد.
در حالی که دو سال اخیر همه گیری بیماری کرونا موجب گسست های اجتماعی و سبک شدن اجتماعات شده است، حضور پر شور نماز گزاران و مراجعین در مسجد امام رضا (ع)  همچنان چشمگیر و ستودنی است.
مسجد امام رضا (ع) دهکده المپیک
شایسته است متولیان مساجد دیگر نیز از مشورت های امام جماعت محترم این مسجد حجت الاسلام علی واشقانی فراهانی برای ارائه خدمات به مردم استفاده کنند.