عزیزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان: دولت ۱۴۰۰ باید جوان و جهادی باشد

 

وهاب عزیزی، فعال سیاسی نسبت به مطرح شدن نام برخی نامزد‌های اصلاح طلب برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ واکنش نشان داد.

به گزارش جهادگران نیوز، وهاب عزیزی تحلیلگر مسائل سیاسی و دبیرکل جبهه جهادگران ایران اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، از مطرح شدن برخی اسامی به عنوان نامزد ریاست جمهوری آینده ابراز تاسف کرد و گفت: اخیرا بعضی از مدیران تاریخ مصرف گذشته در فضای رسانه‌ای کشور اعلام نامزدی زودهنگام می‌کنند که واحد شمارش ثروت آن‌ها “هزار میلیارد” است و امپراتوری شرکت هایشان طعنه به طاغوت‌ها می‌زند.

او ادامه داد: چنین افرادی که در زمان مدیریت، ریاست و مسئولیت خود در حق مردم، انقلاب و نظام کم فروشی و ظلم کردند مستحق محاکمه هستند نه ترفیع؛ کمااینکه بررسی مشروعیت و چگونگی تصاحب این ثروت‌ها در حوزه وظایف قوه قضائیه است که در زمان مقتضی به آن رسیدگی می‌کند، اما تعجب اینجاست که این اشخاص چطور و با چه تحلیلی امید و انتظار تائید صلاحیت و گرفتن رای از مردم را دارند.

تحلیلگر مسائل سیاسی افزود: البته در نظام اسلامی داشتن ثروت جرم نیست، ولی سوال اینجاست اشخاصی که تمام زندگی شغلی خود را مسئولیت‌های حاکمیتی داشته اند کی فرصت کردند به کسب و کار‌های شخصی بپردازند و این ثروت‌های نجومی را از چه طریقی تحصیل کرده‌اند.

دبیرکل جهادگران ایران اسلامی تصریح کرد: فرمایش مقام معظم رهبری در ابتدای سال ۹۹ و رهنمود ایشان برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ کاملا صریح و روشن بود که فرمودند دولت بعدی باید جوان و حزب الهی باشد. متاسفانه برخی از نامزد‌ها هیچ تناسب و قرابتی با مشخصه رئیس جمهور ایده آل ندارند. به نظرم افراد مذکور حتی با مفهوم و شاخصه‌های دولت حزب الهی هم آشنایی ندارند.

این فعال سیاسی تاکید کرد: منظور از دولت جوان صرفا سن رئیس دولت نیست، و منطقی هم نیست؛ بلکه میانگین سنی و فکری مجموعه دولت بایستی جوان و نو باشد. دولت جوان یعنی فکر و اندیشه جوان که بتواند تحرک، پویایی، انرژی، نشاط و هوای تازه را به رگ‌های حیاتی کشور تزریق کند. مردم زیر فشار‌های اقتصادی و رکود کسب و کار نفسشان به شماره افتاده، خط فقر روز به روز بالا‌تر می‌آید؛ یک دولت شجاع لازم است تا با تدبیر نو سایه شوم بحران اقتصادی، تحریم‌ها و محاصره جهانی را بشکند. هفت سال است که تاوان کم تحرکی ژنرال‌های خسته را می‌دهیم، اگر بار دیگر اجازه دهیم که یک دولت خسته دیگر سر کار بیاید، مداومت در اشتباه کردن است و در آن صورت حتی حق گله و شکایت نیز نخواهیم داشت، چراکه خود کرده را تدبیر نیست.

او همچنین در خصوص تصمیم جبهه جهادگران برای مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ گفت: در حال حاضر بر روی گزینه‌هایی که شرایط و شاخصه‌های تشکیل یک دولت جوان و جهادی را داشته باشند مطالعه و تحقیق می‌کنیم. با چند نفر هم جلسات ابتدایی داشته ایم. البته هدف اصلی ما کمک به شفافیت فضای انتخابات و بالا بردن کیفیت سواد سیاسی عمومی است. سعی می‌کنیم انگیزه مشارکت آگاهانه را بالا ببریم و در مرحله بعد شاخصه‌ها را بررسی و معرفی خواهیم کرد و مرحله نهایی معرفی مصداقی گزینه مورد نظر خواهد بود.

فعال اصولگرا بیان کرد: در ضمن کمیته‌ای نیز مامور بررسی انتخابات شورا‌های اسلامی شهر شده است. نبایستی اجازه بدهیم انتخابات شورا تحت الشعاع انتخابات ریاست جمهوری قرار بگیرد. تصمیم داریم در تهران و دیگر کلانشهر‌ها برای شورا لیست معرفی کنیم. لیستی که متشکل از متخصصین مدیریت شهری باشد تا از هم گسیختگی شهری را سامان بدهد. شورا‌هایی که سیاسی تشکیل می‌شوند، درک درستی از مسائل و مشکلات شهری ندارند و با تصمیم غیر اصولی موجب رنجش و آزردگی خاطر مردم می‌شوند.

انتهای پیام/