طرح مجدد FATF با هدف فضاسازی انتخاباتی در جامعه صورت می‌گیرد

 

عضو کمیسیون اصل نود مجلس گفت: طرح مجدد FATF با هدف فضاسازی برای انتخابات مطرح می‌شود و از سوی دیگر آقایان دولتی با طرح آن به دنبال آن هستند که اگر گشایش اقتصادی صورت نگرفت علتش را عدم تصویب لوایح FATF بخوانند.

سیدنظام الدین موسوی

جهادگران نیوز – سیدنظام الدین موسوی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: لوایح FATF یک بار پیش از این مطرح شد و به دلیل انتقادات و اعتراضاتی که به آن وارد شد از دستور کار خارج شد و به بایگانی پیوست.

وی افزود: این که امروز دولت و وابستگان آن مجدداً موضوع FATF را مطرح می‌کنند به نظر من دو علت دارد اول اینکه می‌خواهند به هیئت‌ حاکمه جدید آمریکا پالس مذاکره را بدهند.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: ایده مرکزی دولت و جریان اصلاحات در هفت و نیم سال گذشته بحث مذاکره و اصلاح روابط با آمریکا و غرب بوده است که متاسفانه نتیجه ای برای کشور به همراه نداشته است.

موسوی خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز برای حل مشکلات، دولت هیچ ایده جدیدی ندارد و ایده قبلی آن هم که بحث مذاکره با غرب بود با خروج آمریکا از برجام شکست خورد.

وی افزود: دولت و جریان وابسته به آن به دنبال آن هستند تا بحث مذاکره را مجددا احیا کنند و تلاش دارند تا با فشار برای تایید و تصویبFATF در داخل کشور به هیئت حاکمه جدید آمریکا این پیام را بدهند که حاضرند بار دیگر در مسیر مذاکره و دادن امتیاز به آمریکا حرکت کنند.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: طرح مجدد موضوع FATF توسط دولت یک مصرف داخلی هم دارد، آن هم این است که آنها پس از عدم موفقیت در بهبود وضعیت مردم می خواهند این ناتوانی خود را به گردن عدم تصویب لوایح FATF بیاندازند.

موسوی خاطرنشان کرد: دولت یازدهم و دوازدهم علی‌رغم شعار تدبیر و امیدی که سر می‌داد نه تدبیری برای مردم داشت و نه امیدی و نه برنامه‌ای برای مسائل معیشتی مردم.

وی افزود: اکنون آقایان به دنبال آن هستند تا در ماه‌های پایانی کار خود در دولت با طرح مجدد موضوع FATF اینگونه به جامعه القا کنند که ما می‌خواستیم مشکلات اقتصادی را حل کنیم اما الحاق به کنوانسیون‌های FATF در کشور تصویب نشد و این مسئله مانع کار بود.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: این رفتارها مصرف تبلیغاتی هم دارد و آقایان دولتی می‌خواهند در انتخابات پیش رو از این فضا سازی‌ها استفاده انتخاباتی و تبلیغاتی داشته باشند.

 

منبع: فارس

انتهای پیام/