وهاب عزیزی: شورای نگهبان با تاسی از رهنمودهای رهبر انقلاب، با افق دید بازتری مصالح نظام را ببیند

 

فعال سیاسی اصولگرا و داوطلب کاندیداتوری در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: صدور یک ابلاغیه به‌منظور ایجاد محدودیت برای نامزدها و جلوگیری از ثبت‌نام آن‌ها، فاقد وجاهت عمومی و بدون درنظر گرفتن مصلحت نظام است.

وهاب عزیزی؛ انتخابات 1400 کرونا گرفته است

جهادگران نیوز – وهاب عزیزی ابلاغ مصوبه جدید شورای نگهبان به وزارت کشور در رابطه با شرایط ثبت‌نام داوطلبان را فاقد اولویت ارزیابی دانست و گفت: مطابق رهنمودهای مقام معظم رهبری اولویت اصلی انتخابات ریاست جمهوری مشارکت حداکثری و ایجاد شور انتخاباتی است. در چنین شرایطی صدور یک ابلاغیه به‌منظور ایجاد محدودیت برای نامزدها و جلوگیری از ثبت‌نام آن‌ها فاقد وجاهت عمومی و بدون درنظر گرفتن مصلحت نظام است.

وی افزود: اینکه چه منظور و هدف سیاسی در پس پرده این ابلاغیه وجود دارد را تنها خداوند متعال اطلاع دارد اما استدلالی که به عنوان علت صدور آن مطرح شده بسیار سست و کم اهمیت است.

این فعال سیاسی و رسانه‌ای اصولگرا با اشاره به استدلال مطرح شده از سوی شورای نگهبان درخصوص صدور این آیین‌نامه، بیان داشت: حضور چند فرد فاقد شرایط لازم در وزارت کشور در زمان ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری آسیب جدی‌ای به کشور وارد نمی‌کند که لازم باشد در فاصله کوتاهی از آغاز ثبت‌نام‌ها چنین مصوبه‌ای ابلاغ شود اما خاموش کردن جنب و جوش انتخاباتی و دلسرد کردن مردم می‌تواند منافع ملی را تضعیف کند.

عزیزی در پایان با تاکید بر اهمیت حضور نمایندگان همه سلیقه‌ها و طیف‌های مردم در انتخابات، خاطرنشان کرد: حضور نامزدها با سلایق مختلف و از همه طیف‌های سیاسی، مردم را به برگزاری انتخابات امیدوار می‌کند اما محدود کردن انتخابات به تعداد محدودی از کاندیداهای کپی و شبیه به‌هم که تولید یک جناح خاص باشند در تضاد با مصالح نظام و منافع ملی است. امیدوارم شورای نگهبان با تاسی از رهنمودها و بیانات رهبر معظم انقلاب با سعه صدر و افق دید بازتری مصالح نظام را ببینند.

 

انتهای پیام/