وهاب عزیزی؛ قالیباف هیچ شانسی برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ندارد.

 

قالیباف به کمک امدادهای غیبی وارد مجلس یازدهم شد

وهاب عزیزی

جهادگران نیوز وهاب عزیزی دبیرکل جهادگران گفت: توصیه ما این است که آقای قالیباف وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری نشود چرا که تقریبا هیچ شانسی برای پیروزی ندارد.

ایشان در رابطه با تحرکات انتخاباتی اطرافیان محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: توصیه ما این است که آقای قالیباف وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری نشود چراکه تقریبا هیچ شانسی برای پیروزی ندارد.

این فعال سیاسی اصولگرا که سابقه حمایت از قالیباف در انتخابات سال ۹۲ را در کارنامه خود دارد، شرایط امروز جامعه و فضای سیاسی کشور را برای قالیباف نامساعد ارزیابی کرد و اظهار داشت: قالیباف در انتخابات مجلس یازدهم به کمک امدادهای غیبی توانست وارد مجلس شود، چون بحث آبروداری در میان بود اما در انتخابات ریاست جمهوری این شرایط فراهم نیست. جریان انقلابی و دوستان جبهه انقلاب، ولایت پذیری را مقدم بر رفاقت می‌دانند‌.

وی افزود: تاکید مقام معظم رهبری بر تشکیل دولت جوان و تازه نفس است. از آنجا که جبهه انقلاب در بحث ولایت پذیری با هیچکس تعارف ندارد؛ لذا کسانی که شرایط آن‌ها با مشخصه‌های مورد نظر رهبری تطابق نداشته باشد، مورد حمایت قرار نخواهد گرفت.

دبیرکل جهادگران با پیش‌بینی اینکه رقابت جدی در عرصه انتخابات ریاست جمهوری بین محمدجواد ظریف و سعید محمد باشد، گفت: در جریان اصولگرایی این احتمال وجود دارد که سعید محمد بتواند به کمک تیم‌ رسانه‌ای و مشاوران خود، بدنه اجتماعی اصولگرایی را به حرکت درآورد. اگرچه در این جریان نامزدهای زیادی علم نامزدی برافراشته‌اند.

وی افزود: همچنین در اردوگاه اصلاح‌طلبان تنها محمدجواد ظریف است که آبرو و احترام قابل قبولی برای حضور در انتخابات و ایجاد تحرک در بدنه اجتماعی این جریان را دارد. سایر گزینه‌های اصلاح‌طلبان صرفاً قادر به این هستند که مقدمات حضور جدی و اثرگذار را برای ظریف فراهم کنند و در غیر اینصورت هیچکدام از پتانسیل لازم برای رقابت برخوردار نیستند.

عزیزی در پایان کاندیداتوری سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری را منتفی دانست و خاطرنشان کرد: تقید آقای رئیسی به فرامین رهبری و ولایت پذیری ایشان موجب می‌شود که ماموریت فعلی را به سرانجام برساند؛ لذا ایشان برای انتخابات پیش قدم نمی‌شود. به همین جهت است که تاکنون هرکجا صحبت از انتخابات و یا دعوت به انتخابات شده، پاسخ آقای رئیسی تمرکز بر امور قوه قضائیه بوده است.

 

انتهای پیام/