استقبال و اسکان مسافران نوروزی در مسجد امام رضا(ع)

 

امسال نیز در ایام عید نوروز ۱۴۰۲ و همچنین ماه مبارک رمضان مسجد امام رضا (ع) به صورت شبانه روزی پذیرای مسافرانی از اقصی نقاط کشور بود. مسافرانی که به همراه خانواده خود مهمانسرای مسجد را برای استراحت و گذران شب در شهر غریب تهران انتخاب می کنند.

مسجد امام رضا(ع)

جهادگران نیوز – حجت الاسلام واشقانی فراهانی که با عنوان شیخ علی برای بیشتر هم وطن های ما چهره ای نام آشناست در گفتگو با خبرنگار جهادگران نیوز می گوید: مسجد امام رضا (ع) بیش از یک دهه هست که به تاصی از مسجد الرسول خدمات شبانه روزی اسکان و دیگر خدمات رفاهی به مسافران شهرستانی ارائه می دهد و این خدمات مختص ایام خاصی نیست بلکه مسافران در تمام ایام سال می توانند از خدمات شبانه روزی این مسجد استفاده نمایند و در هر ساعتی از شبانه روز به مسجد مراجعه کنند مورد استقبال امام جماعت قرار می گیرند. حجت الاسلام واشقانی فراهانی شخصا تمام وقت در مسجد حضور دارد و به مسائل و مشکلات مراجعین پاسخ می دهد.

حجت الاسلام واشقانی فراهانی

این روحانی فعال و مردمی توضیح می دهد که مسجد در اسلام کارکردهای متنوعی دارد از جمله کارکردهای آموزشی، خدمات اجتماعی، تبلیغاتی، فرهنگی مذهبی، اطلاع رسانی و جهادی که سعی امام جماعت و هیئت امنا در این هست از طریق فعالیت های شبانه روزی مسجد را پویا و فعال نگه دارند و کارکرد های مسجد را عملیاتی نمایند.

حجت الاسلام واشقانی فراهانی در هنگام بازدید از امکانات رفاهی بهداشتی مسجد اشاره ای هم به صدر اسلام می کند که پیامبر گرامی اسلام در شهر مدینه در کنار مسجد الرسول مکانی را به نام صُفّه برای اسکان مهاجرین اختصاص داده بودند و خود حضرت به صورت متناوب در جمع آنها حاضر می شدند و به مایحتاج آنها رسیدگی می کردند.

شیخ علی در ادامه از همراهی، همدلی و حمایت اعضای محترم هئت امنای مسجد و خیرین محترم تشکر و قدر دانی کرده و می گوید که با همت این عزیزان خدمات به مسافران امکان پذیر شده است.

حجت الاسلام واشقانی فراهانی

لازم به ذکر است مسجد امام رضا (ع) واقع در دهکده المپیک تهران علاوه بر محل اسکان، تسهیلات رفاهی و بهداشتی مسافران را نیز فراهم کرده است و در طول سال هم وطن هایی که برای کارهای ضروری و خاص بویژه برای درمان به تهران مراجعه می کنند می توانند ضمن استفاده از محل اسکان مسجد از دیگر حمایت ها و راهنمایی ها نیز بهره مند شوند.