سخنگوی هیأت ‌رئیسه مجلس: وزارت خارجه نتوانست هماهنگی‌ لازم برای تحویل پیام رهبر انقلاب را انجام دهد

 

محمدحسین فرهنگی گفت: در جریان سفر رئیس مجلس به مسکو وزارت خارجه نتوانست هماهنگی‌های لازم را انجام دهد، از این رو پیام مقام معظم رهبری به رئیس دومای روسیه تحویل شد.

محمدحسین فرهنگی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی

جهادگران نیوز – محمدحسین فرهنگی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی امروز (شنبه 25 بهمن) در نشست خبری اظهار داشت: شبهات و ابهاماتی درباره سفر رئیس مجلس به روسیه مطرح بود که جهت اطلاع همگان اعلام می‌کنم دعوت به این سفر از همان روزهای آغازین مجلس یازدهم صورت گرفته و زمانبندی آن هم در همین زمانی بود که سفر انجام شد.

وی افزود: برنامه این سفر هم همان برنامه‌هایی بود که از قبل برنامه‌ریزی کرده بودیم و موضوعات آن هم از روزهای قبل از آن مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود. 

فرهنگی گفت: آنچه که جدید بود رساندن نامه مقام معظم رهبری بود، این نامه در شرایط خاصی ارسال شد، چرا که ما در شرایطی که در موضوع برجام در حال وضعیت خاصی هستیم انجام شده و بر همین اساس ما با شرق هم مسائلی را در پیش داریم، ضمن اینکه موضوعاتی هم که مربوط به مسائل ملی ماست. 

وی گفت: تأخیر این سفر را صلاح ندانستند لذا براساس همان پروتکل دیپلماتیکی که پیش‌بینی شده بود، این سفر انجام شد، منتهی چون وزارت خارجه نتوانست هماهنگی‌های لازم را به عمل آورد، نامه به رئیس مجلس دومای روسیه تحویل داده شد که با هماهنگی قبلی این کار صورت گرفت. 

فرهنگی گفت: این کار نه اتفاق جدیدی بوده و حاشیه‌هایی که در فضای مجازی و رسانه‌های مکتوب مطرح کردند ناصحیح بود.

 

ادامه دارد … 

منبع:‌ فارس