رحمانی فضلی: استانداران بر تنظیم بازار و نظارت بر استان‌ها توجه کنند

 

وزیر کشور گفت: استانداران در هماهنگی کامل با دولت، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت کمک کنند تنظیم بازار و نظارت بر استان‌ها با دقت پیش برود.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور

جهادگران نیوز – عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور امروز (یکشنبه ۲۴ اسفندماه) در حاشیه نشست استانداران که به صورت ویدئو کنفرانسی در محل وزارت کشور و با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، با بیان اینکه چهار موضوع اصلی درآخرین جلسه سال جاری با استانداران مطرح شد، گفت: بحث امنیت هم از نظر امنیت عمومی و هم امنیت انتخابات مطرح شد و نهایتاً با توجه به اطلس امنیتی که برای انتخابات همیشه تعیین می‌کنیم مقرر شد همه استان‌ها با حساسیت این اطلس را پیگیری کنند و مرتب گزارش دهی و گزارش گیری انجام شود. بحمدا… در حوزه امنیتی مشکل خاصی در شرایط کنونی نداریم که این را مرهون لطف خداوند متعال و همراهی‌های مردم عزیزمان می‌دانیم.

وزیر کشور افزود: دومین مسئله بحث تامین ارزاق و قیمت‌ها در ایام نوروز است. ما در وزارت کشور به عنوان مسئول ستاد هماهنگی اطلاع رسانی اقتصادی از ۴ ماه قبل برآورد‌ها و تحلیل‌ها را مرتب در دولت مطرح کردیم و نقاط نگرانی خودمان را هم مطرح کردیم با توجه به شرایط لازم بود استانداران در هماهنگی کامل با دولت، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت کمک کنند بحث تنظیم بازار و نظارت بر استان‌ها با دقت پیش برود.

وی ادامه داد: این موضوع با حضور وزیر جهاد کشاورزی در جلسه امروز مطرح شد استانداران هم مطالبی را عنوان کردند که امیدوارم این هماهنگی‌ها بتواند در روند کار مثبت واقع شود.

وزیر کشور همچنین به تصمیم جدیدی که در دولت گرفته شده است، اشاره کرد و افزود: امروز در این جلسه مطرح شد امکان ورود کالا از مرز‌های کشور با شرایط سهل‌تر از جمله در موضوع ثبت سفارش و منشا ارزی صورت بگیرد؛ که سهولت در این زمینه برقرار می‌شود، دعوت کردیم همه استانداران تلاش کنند به ویژه استانداران مرزی که موضوع واردات کالا‌های اساسی به طور جدی پیگیری شود تا کمبود‌ها در داخل جبران شود.

رحمانی فضلی به موضوع انتخابات اشاره کرد و گفت: انتخابات یک موضوع بسیار مهم در شرایط کنونی است که الحمدا… تاکنون تمام اقدامات مقدماتی، زمینه ها، هماهنگی‌ها و همکاری‌ها انجام گرفته است و همانطور که در جریان هستید امروز روز پنجم ثبت نام شورا‌ها است. من از تمام متخصصین، کارشناسان و تحصیلکردگان و کسانی که در حوزه‌های مدیریت شهری و اجرایی تجربه دارند، تقاضا می‌کنم حتماً برای ثبت‌نام مراجعه کنند و مشارکت خیلی جدی در این زمینه داشته باشند. بقیه ثبت نام‌ها هم به مرور از فروردین انجام خواهد شد و نگرانی خاصی در زمینه اجرای انتخابات که به عهده وزارت کشور است نداریم.

وزیر کشور در این راستا افزود: تقاضای ما در حوزه مشارکت مردم در انتخابات است؛ همانطور که مقام معظم رهبری موضوع مشارکت در انتخابات را به صورت خیلی جدی با تعبیر بسیار بلند و واژه‌های پر معنی مطرح کردند، همه دستگاه‌ها باید تلاش کنیم مقتضیات حضور پر شکوه مد نظر ایشان را بستر سازی کنیم.

وزیر کشور در همین زمینه ادامه داد: وزارت کشور، وزارت ارشاد، صدا و سیما، شورای نگهبان، احزاب و گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی باید تلاش کنند یک رقابت با شکوه و یک مشارکت بسیار خوبی داشته باشیم. تلاش این است در این ایام باقی مانده همه سعی بکنیم بستر انتخابات یک بستر مطلوب رقابتی باشد.

وی افزود: موضوع کرونا بحث دیگر این نشست بود و به سلامت مردم تاکید شد با توجه به اینکه به جز شهر‌های قرمز و نارنجی بقیه شهر‌ها مسافرت آزاد است این به اعتماد و تاکید بر رعایت حداکثری پروتکل‌ها منوط است، اگر قرار باشد که پروتکل‌ها رعایت نشود حتماً دچار خسارت خواهیم شد.

رحمانی فضلی بیان داشت: این مسئله از امروز به استانداران یادآوری شد، استانداران به عنوان روسای قرارگاه‌ها در همه حوزه‌ها هم در حوزه انتظامات در بحث تردد‌ها هم در حوزه بهداشت و درمان هم در حوزه خدمات عمومی که وزارت گردشگری متولی اصلی است و هم در حوزه حمل و نقل، وزارت راه و شهرسازی همه باید تلاش کنیم تا یک عملکرد مثبت قابل قبولی در فضای ایجاد سلامت داشته باشیم. الان به لطف خدا وضعیت از زمانی که قرارگاه تشکیل شد و هماهنگی زیادی بین همه نیرو‌های عمل کننده و بویژه مردم به وجود آمده است مواجه با یک کاهش میزان بیماری و فوت مواجه هستیم.

وزیر کشور افزود: این روند ادامه پیدا کرده است به جز استان خوزستان که شرایط خاصی داشته و با اقدامات به موقع و سریع همه دستگاه‌ها الان در خوزستان به طرف یک شرایط مطلوب‌تر حرکت کردیم و ۴ شهرستان از رنگ قرمز خارج شده و بستری‌ها کاهش پیدا کرده و تعداد تست‌ها به۲۱ هزار در روز رسیده است.

وی تاکید کرد: همه باید تلاش کنیم که عید نوروز مسافرت و تردد منجر به افزایش هزینه‌های ناشی از تسری و شیوع زیاد کرونا نشود. با توجه به شناختی که ما از مردم در حوادث مختلف به ویژه در یک سال اخیر در حوزه کرونا با توجه به همه فشار‌ها و سختی‌ها در حوزه اقتصادی، اجتماعی و روانی تحمل کردند و همکاری خوبی داشتند؛ مطمئن هستیم که با سربلندی و سرافرازی از این دوره مسافرت هم بیرون می‌آییم.

وزیر کشور در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم مردم هم از تعطیلات لذت ببرند و هم مراقب خودشان باشند و از سلامتی لذت ببرند. همه باید دعاگوی هم باشیم و همه باید دعا گوی مردم، نظام جمهوری اسلامی ایران و توفیقات آن باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

 

انتهای پیام/