ترامپ دیدار با پوتین را لغو کرد/ واکنش کنایه‌آمیز کرملین

رئیس‌جمهور آمریکا لحظاتی بعد از آنکه گفته بود با همتای روسی‌اش در حاشیه نشست گروه ۲۰ دیدار خواهد کرد این دیدار را لغو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری جهادگران نیوز، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد دیدار با «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه را به دلیل امتناع مسکو از تحویل شناورهای اوکراین لغو کرده است.

ترامپ لحظاتی قبل‌تر گفته بود نشست گروه ۲۰ در آرژانتین را فرصت مناسبی برای دیدار با رئیس‌جمهور روسیه می‌داند.

او در دو توئیت نوشت: «با توجه به اینکه روسیه کشتی‌ها و ملوان‌ها را به اوکراین تحویل نداده به این نتیجه رسیدم که بهترین کار برای همه طرف‌ها این است که دیدار قبلاً برنامه‌ریزی‌شده من با رئیس‌جمهور پوتین در آرژانتین لغو شود. بی‌صبرانه منتظرم به محض حل و فصل موضوع دیداری معنادار داشته باشیم.»

کرملین در واکنشی کنایه‌آمیز به این موضوع تصریح کرد در صورتی که دیدار ترامپ و پوتین لغو شود، رئیس‌جمهور روسیه وقت بیشتری برای ملاقات‌های مفیدتر خواهد داشت.

نیروی دریایی اوکراین روز یکشنبه اعلام کرد نظامیان روسیه به سه فروند شناور این کشور در تنگه کرچ، واقع در بین روسیه و کریمه شلیک کرده و آنها را توقیف کرده‌اند. روسیه گفته این اقدام بعد از ورود شناورهای اوکراین به آب‌های سرزمینی روسیه صورت گرفته است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه تنش‌های تازه را اقدامات تحریک‌آمیز اوکراین توصیف کرد و مدعی شد رئیس‌جمهور اوکراین در صدد است با این تاکتیک‌ها در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور محبوبیتش را بالا ببرد.