اگر شهید سپهبد صیاد شیرازی الان در قید حیات بودند به مطالبات مردم توجه بیشتری داشتند

 

در دیدار مهدی صیاد شیرازی فرزند شهید سپهبد صیاد شیرازی با وهاب عزیزی دبیرکل جهادگران مباحث روز با محوریت انتخابات 1400 مورد بررسی قرار گرفت.

 

وهاب عزیزی و مهدی صیاد شیرازی

جهادگران نیوز – امیر سپهبد علی صیاد شیرازی در زمان جنگ فرمانده نیروی زمینی ارتش بودند که در 21 فروردین سال 78 توسط منافقین کوردل در مقابل منزل، در مقابل چشمان فرزند خویش مورد ترور قرار گرفته و به شهادت رسید.

وهاب عزیزی با اشاره به مبارزات و مجاهدت های علی صیاد شیرازی قبل از انقلاب و در ایام جنگ تحمیلی گفت: شهید سپهبد صیاد شیرازی تمام عمر خدمتی خودشان را صرف خدمت به مردم، دفاع از مرزهای سرزمینی و حریم ولایت کردند. از فرزند آن شهید سوال کردند: با توجه به شناختی که از ایشان دارید، اگر شهید سپهبد صیاد شیرازی الان در قید حیات بودند با توجه به وجود مشکلات عدیده در کشور، وارد چه حوزه ی از فعالیت های اجتماعی،‌ فرهنگی، سیاسی و یا سایر فعالیت های می شدند.

مهدی صیاد شیرازی با ذکر یاد شهدا و حضرت امام (ره)‌ به ابعاد شخصیتی پدرخویش اشاره کردند: شهید صیاد شیرازی علاوه براینکه یک پدر نمونه ی بودند، بخاطر توانمندی و پتانسیل های که داشتند یک شخصیت شایسته و خود ساخته ای بودند. محور اصلی توانمندی و علاقمندی ایشان در حوزه نظامی و نظامی گری بود. خودشان هم بارها گفته بودند که به این حوزه علاقمند هستند و تمام پیشرفت های تعالی شان از زمان جوانی در حوزه نظامی و نظامی گری بوده است. اگر ایشان در این زمانها در قید حیات بودند قطعا براساس تکلیف الهی شان اقدام می کردند. اگر اقتضاء بر همان مسیر نظامی بود در همان مسیر حرکت می کردند. با شناختی که بنده از ایشان دارم، معتقدم به دو نکته توجه ویژه ای داشتند. یکی اینکه براساس تکلیف الهی عمل کنند. دوم  اینکه با صاحب نظران و افراد باتجربه مشورت می کردند. ولی در هر دو صورت، چه به سایر حوزه ها ورود می کردند چه ورود پیدا نمی کردند به مطالبات مردمی توجه ویژه ای می کردند.

وهاب عزیزی و مهدی صیاد شیرازی

فرزند سپهبد شهید صیاد شیرازی افزود: نمونه عظیم مردمی بودن این فرمانده شهید در کیفیت شهادتشان نمایان است. یک فرد ناشناس با لباس رفتگری نامه ای را به ایشان می دهد. چون با نگاه مردمی به ایشان مراجعه کردند پاکت را می گیرند و در حین مطالعه نامه مورد ترور قرار گرفته  و به شهادت می رسند. این جلوه و مصداقی از مردمداری ایشان بود که تا این اندازه احساس مسولیت در قبال مردم و رسیدگی به دغدغه و حل مشکلات مردم مورد توجه و پیگیری ایشان بوده است که حتی به درخواست یک فرد ناشناس هم توجه می کنند.

وهاب عزیزی با اشاره به مطرح شدن فعالیت های سوء بعضی از فرزندان مسئولین اجرایی کشور در فضای مجازی گفت: متاسفانه ظهور پدیده آقازادگی در وجه منفی آن به باور عمومی و اعتماد مردم آسیب زده است. سوء استفاده از رانت و موقعیت شغلی و اجتماعی پدر یا پدر زن و دیگربستگان سببی موجب شده که مردم نسبت به مابقی فرزندان مسولین ارشد کشور هم حس ناخوشایندی پیدا کنند. 

فرزند شهید سپهبد صیاد شیرازی در پاسخ گفت: در جامعه دو نوع آقازادگی متصور است. یکی آقازادگی مثبت که در جایگاه آقازادگی تکلیف خود را به نحو احسنت انجام داده و موثر هم بوده اند. در اینصورت هم آقا و هم آقازاده الگو می شوند. دیگری آقازادگی منفی است که اینها  تقوا و مراقبت نفس ندارند و  جایگاه خود را حفظ نمی کنند، لذا این حواشی ها را ایجاد می کنند. به کسانی که در جایگاه آقازادگی مثبت هستند توصیه می کنیم به راه خود ادامه بدهند و اقازادگان منفی هم از مسیر اشتباه خود برگردند و در مسیر درست و صحیح قدم بردارند. 

وهاب عزیزی و مهدی صیاد شیرازی

دبیرکل جهادگران ایران اسلامی با اشاره به اینکه جوانان کشور ما بخصوص جوان های حزب اللهی به مقام رهبری علاقه بسیاری هستند. از فرزند شهید شپهبد صیاد شیرازی بعنوان یک جوان حزب الهی خواستند که در مورد چگونگی ارتباط قلبی شان با مقام معظم رهبری صحبت کنند. 

مهدی صیاد شیرازی بیان داشت: رابطه قلبی من با مقام رهبری از همان دوران تکلیف که بدنبال انتخاب یک مرجع بودیم آغاز شد و بجایی رسید که ایشان را بعنوان یک ولی انتخاب کردم که باید از فرمایشات رهبری بعنوان پدر تبعیت بکنم. در زمان شهادت پدرم مقام معظم رهبری به خانواده ما عنایت بسیاری فرمودند. در یک جلسه خصوصی در بیت رهبری که به نیابت از خانواده برای دریافت لوح سپهبدی پدرم به حضور رهبری رسیدم. در این جلسه مقام رهبری در قرآن و نهج البلاغه شخصی بنده جملات گوهرباری را بعنوان توصیه نوشتند. حضرت آقا مرقوم فرمودند: “جوانی خود را برای خودسازی فکری، روحی و جسمی مغتنم بشمارید، با قران عزیز انس بیابید و در آن تدبرکنید، نماز را با توجه و حضور بگذارید ، فضای معطر شهادت که اکنون زندگی شما را فرا گرفته قدر بدانید”.

 ما همواره  از نصایح و هدایت های  ایشان در بخش های مختلف زندگی استفاده کردیم 

مهدی صیاد شیرازی در مورد اینکه اگر از ایشان درخواست ورود به انتخابات بشود آیا می پذیرند و اینکه بعد از ورود به شورا اولویتشان چیست گفت: اگر ورود به شورا تکلیف الهی باشد از باب تکلیف الهی وارد میشوم. بعد از ورود به شورا می بایست برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت داشته باشیم که همه اینها زیرمجموعه گام دوم انقلاب در شورای شهر باشد. گام دوم انقلاب یک جریان حرکتی  است و میباست در نظام اسلامی انجام شود و همه دستگاهها باید به کدهای موثر در گام دوم توجه کنند. لذا گام دوم یک حکمرانی مطلوب برای شورای شهر در بلند مدت میباشد که باید تدوین شود. در میانه مدت و کوتاه مدت که 4 سال بیشتر نیست باید در چارچوب قانون و ضوابط عمل بشود. بحثی که در شورای شهر مطرح است بحث نظارت بر شهردار و نهاد شهرداری است. یک بخش شوراها هم این است که از مشکلات و مطالبات بروز مردم نباید بی اطلاع باشند. هدف خدمتگزاری به مردم است. لذا تکلیف بر گره گشایی و حل مشکلات مردم هدف اصلی شورای شهر باید باشد تا براساس آن برنامه ریزی کنند. 

وهاب عزیزی بحث طرح شفافیت آرا را مطرح کرد و افزود: طرح شفافیت آرا چند بار در مجلس شورای اسلامی مطرح شده است. در مجلس های گذشته به سرانجامی نرسید. مجلس کنونی که یک مجلس انقلابی است و خیلی از نمایندگان با شعار شفافیت آرا و انقلابی بودن رای آوردند. متاسفانه در این مجلس هم طرح شفافیت آرا رای نیاورد.

 مهدی صیاد شیرازی اظهار داشت: یکی از مطالبات بحق و منطقی مردم شریف  این است که نه تنها میخواهند نسبت به آرای مردم در مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شفافیت آرا باشد بلکه نسبت به همه عملکردها نمایندگان مجلس شفافیت وجو داشته باشد. چرا که مسئولین به نام مردم و با رای مردم وارد میدان شدند برای این که بتوانند برای مردم خدماتی انجام بدهند و در آن عرصه هم شرعا و هم تکلیفا مسئول میباشند. طرحی با نام شفافیت اگر بخواهد وارد مجلس شورای اسلامی و یا مراکز دیگری بشود باید در کمیسیون‌ها کار کارشناسی آن انجام بشود بعضی از این موضوعات در خود کمیسیون ها میتواند حل بشود و نیازی نباشد اصلاً برای اجماع در فضای مجلس انجام بشود. همچنین مردم از مسئولین توقع دارند که بعد از اینکه مسئولیت گرفتند راه ارتباطی مسئولان و مردم یک راه ارتباطی درست با سازگارهای منطقی و با رعایت مسائل امنیتی تسهیل گردد.

 

انتهای پیام/