احمدرضا عارف کاندیدای مجلس یازدهم با کد انتخاباتی ۶۲۶۸: ثبات اقتصادی، اشتغال و مسکن جوانان باید در مجلس یازدهم مورد توجه باشد

.

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری جهادگران نیوز، احمدرضا عارف کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی با کد انتخاباتی 6268،  در میزگرد «بررسی عملکرد مجلس دهم و مطالبات مردم» که در این پایگاه خبری برگزار شد با اشاره به عملکرد نامناسب مجلس گفت: مجلس دهم، مجلسی با عملکرد ضعیف بوده و ما شاهد ضعیف ترین مجلس در هر حوزه ای بودیم. مجلس دهم به گواهی آمار و عملکرد آن در وظایف یعنی قانونگذاری و نظارت درست عمل نکرده است. متاسفانه وقتی عملکرد مجلس فعلی را مورد ارزیابی و نقد قرار  می دهیم به اقدامات و رفتارهای می رسیم که انتقادات زیادی به آنان می شود که این مایه تاسف است.

احمدرضا عارف

عارف تصریح کرد وظایف نمایندگان قانونگذاری و پیگیری مطالبات مردمی  و نظارت بر اجرای صحیح قانون می‌باشد. اگر مجلس نظارت موثری بر عملکرد دولت داشته باشد، با این حجم از اعتراضات مردمی مواجه نمی شدیم. بزرگترین ضعف مجلس دهم را در قانونگذاری و نبود نظارت مطلوب و مؤثر بر عملکرد دولت و وزرا باید دانست. برخی از نمایندگان در دوره نمایندگی خود هرگز از ابزارها و اختیارات قانونی و نظارتی خود چون طرح سوال از وزرا، استیضاح آنان و تذکر شفاهی و کتبی به دولتمردان استفاده نکرده اند. ناکارآمدی دولت و عملکرد ضعیف نمایندگان مجلس در این مورد یکی از مشکلات مهم کشور است.

احمدرضا عارف

عارف با بیان اینکه مهم ترین مطالبات مردم از نمایندگان مجلس رفع مشکلات اقتصادی میباشد افزود: ثبات اقتصادی، اشتغال و مسکن جوانان باید در مجلس یازدهم مورد توجه باشد  تا بهبود این شرایط، سبب ساز تسهیل در ازدواج جوانان شود. در سال آتی باید فکری به حال وضعیت درآمدی مردم و همچنین اشتغال جوانان شود. مهمترین اولویت مجلس یازدهم باید حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باشد، زیرا مردم در سال آینده تحمل فشارهای مضاعف اقتصادی را ندارند و باید وضعیت معیشتی مردم سامان یابد.

نمایندگان مجلس آینده باید از طریق اصلاح برخی قوانین، تصویب قوانین جدید و از همه مهم تر نظارت بر عملکرد دولت، گامی در جهت حل مشکلات معیشتی مردم بردارند. ضرورت این مسئله در شرایط  فعلی که دشمن جنگ اقتصادی علیه کشورمان راه انداخته است دو چندان میباشد.

ایشان تصریح کرد:  نمایندگان فعلی مجلس در برخی از اتفاقات مهم اقتصادی کشوراز جمله طرح بنزین اقدام مناسبی برای مردم انجام نداده و صرفا نظارگر بودند. یکی از دلایل ناکارآمدی مجلس دهم این است که نمایندگان مجلس استقلال خود را از دست داده اند و به جای آنکه نماینده واقعی مردم باشند و بدنبال مطالبات مردم باشند، نماینده دولت و به تعبیر بسیاری از تحلیل گران سیاسی «وکیل الدوله» هستند. انشالله مجلس بعدی مجلسی باشد که بدنبال مطالبه گری برای مردم باشد و خیلی با هیئت دولت و کابینه آقای روحانی با مسامحه برخورد نکند.

 

 

انتهای پیام/