وهاب عزیزی: رهنمود «دولت جوان و حزب الهي»‌ یک نسخه و دستور چند وجهی است

 

دبیرکل جبهه جهادگران ایران اسلامی درباره تاکید بر جوان‌گرایی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ توضیح داد.

وهاب عزیزی جهادگران ایران اسلامی

دولت جوان و حزب‌اللهی کلید واژه تغییر و تحول در ساختار اجرایی کشور است

وهاب عزیزی دبیرکل جبهه جهادگران ایران اسلامی در گفت‌و‌گو با جهادگران نیوز، با اشاره به تاکید برخی جناح ها به ورود نامزد جوان به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: هدف از رهنمود “دولت جوان و حزب اللهی”، القا تحرک، پویایی و چرخش نخبگان به مجموعه مدیریتی کشور است و فرمایش مقام معظم رهبری یک نسخه کامل و جامع برای درمان رخوت و کسالت سیستم مدیریت اجرایی کشور بوده و هست؛ مدیریتی که گرفتار انحصار طلبی تعداد محدودی از مدیران تکراری شده است. 

او افزود: متاسفانه بعضی از سیاست معاشان سعی می کنند رهنمود مقام معظم رهبری را به نفع خودشان تفسیر کنند و یا خیلی لطیف آن را دور بزنند؛ لذا تفسیر های متفاوت و متناقضی را ارائه می دهند.

عزیزی ادامه داد: اما گروهی فقط سن و سال رئیس دولت را ملاک قرار می دهند، چون نامزد خودشان جوان است؛ در مقابل گروه دیگری رئیس دولت را مستثنی کرده و جوان‌گرایی را متوجه اعضای کابینه می دانند؛ در حالی که هر دو گروه وجه ظاهری عبارت “جوان”  را در نظر گرفته و در اشتباه هستند. 

دبیرکل جبهه جهادگران ایران اسلامی تاکید کرد: رهنمود “دولت جوان و حزب الهی” یک نسخه و دستور چند وجهی است که یک وجه آن میانگین سن و سال اعضای دولت آینده است؛ وجه مهم تر آن، جوان بودن فکر و اندیشه اعضای جدید است. ورود کسانی که فرصت خدمت و عرضه کردن پتانسیل و استعدادها از آنها گرفته شده است. صفت حزب اللهی بودن نیز با این وجه از جوانی همخوانی و تناسب بیشتری دارد. 

فعال سیاسی بیان کرد: یک واقعیت تلخ در سیستم مدیریتی کشور ما وجود دارد و آنها وجود جمود و ایستایی در چرخش و تربیت مدیران است؛ حتی یک نوع مقاومت سخت و یک دیوار نفوذ ناپذیر نیز در مقابل جریان طبیعی ورود مدیران جدید وجود دارد که هر نوع تلاشی را خنثی می کند، از همین رو مقام معظم رهبری در جایگاه یک حکیم دلسوز با تشخیص این عارضه؛ برای درمان آن رهنمود دولت “جوان و حزب اللهی” را تجویز نمودند.

عزیزی تصریح کرد: از نظر من یکی از مخاطبین اصلی مقام معظم رهبری در این رهنمود، شورای نگهبان است که بایستی در جریان احراز صلاحیت نامزدها و اعلام گزینه‌های نهایی آن را لحاظ کند. شورای نگهبان باید از نامزدهای جدید و جوان استقبال کند؛ هیج اشکالی ندارد که سلیقه‌ها و جریان مختلف نیز گزینه خودشان را داشته باشند. این امر حتی می تواند با افزایش مشارکت به قوام و بالندگی نظام نیز کمک کند.

انتهای پیام/