سخنگوی کمیسیون امنیت ملی: افزایش شرکت‌های کارگزاری بورس درکمیسیون امنیت ملی بررسی شد

 

به گزارش پایگاه خبری جهادگران نیوز و به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در توضیح جلسه این کمیسیون، گفت: یکی از مطالبات اعضای کمیسیون، افزایش تعداد شرکت‌های کارگزاری بورس بود در این زمینه دستورالعمل‌های مجوز کارگزاری‌ها به زودی بازنگری می‌شود و انتظار می‌رود که در این مسیر گام‌هایی برداشته شود.

«ابوالفضل عمویی» درباره جلسه روز سه شنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: این جلسه با دو موضوع گزارش کمیته مرز و روند فعالیت‌های بازار سرمایه برگزار شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: در موضوع اول جلسه ای با دستگاه‌های مختلف مرتبط با مباحث مرزی برگزار شد در این چارچوب دستگاه‌های مختلف دعوت و به جمع بندی رسیدند که در این جمع بندی چند محور اصلی وجود دارد؛ یکی از محورها توجه به ظرفیت‌های مرزهای جمهوری اسلامی ایران است.

عمویی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با ۱۵ کشور مرزهای آبی و خاکی دارد این یک فرصت بی‌نظیر است و ضرورت دارد که همه دستگاه‌های کشور به مرز عنوان یک فرصت به آن نگاه کنند، دیگر آنکه از فرصت مرز برای توسعه همکاری‌ها و ارتباطات با همسایگان استفاده شود از این جهت باید فعالیت‌های مرزی ما هم تقویت شود و با نگاه به ضرورت تعاملات با همسایگان از مرز استفاده بیشتری شود. در محور سوم تاکید شد که باید قوانین مربوط به بازارچه های مرزی کشور بازنگری شود.

وی اضافه کرد: در جلسه کمیته تاکید شد که لازم است بازارچه‌های مرزی را تقویت کنیم. همینطور این تقویت در جهت افزایش کارکردهای این بازارچه‌ها در جهت ابعاد نظام اقتصادی کشور است قوانینی برای این موضوع وجود دارد که این قوانین از طریق همکاران فعال در کمیته مرز مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت نیاز و بازنگری پیشنهادات اصلاحی ارائه خواهد شد.

عمویی درباره موضوع دیگر جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: بخش دوم جلسه امروز به مباحث اقتصادی اختصاص داشت؛ کمیسیون پیش از این میزبان سرپرست وزارت صنعت معدن و تجارت و بعد از آن میزبان رئیس سازمان غذا و دارو بود، امروز هم آقای قالیباف اصل به عنوان رئیس سازمان بورس در جمع اعضای کمیسیون حضور یافت و گزارشی را درباره روند فعالیت‌ها و تحولات اخیر در بازار بورس ارائه کرد.

وی افزود: اتفاقی که افتاده اینکه بازار سرمایه کشور با با سرعت خوبی رو به رشد است و در این چارچوب سرمایه های مردم بیش از قبل وارد بازار شده و اعضای و مردم به عنوان مشارکت کنندگان در بازار سرمایه افزایش داشته‌اند. در این قالب صحبت شد که باید در جهت آگاهی بخشی مشارکت‌کنندگان جدید در بازار سرمایه اقدام شود و مباحث آموزشی از طریق سازمان بورس و رسانه‌های کشور دنبال شود.

عمویی تصریح کرد: در این جلسه به مردم توصیه شد که از طریق شرکت‌های واسط سرمایه گذاری خود را آغاز کنند که امنیت سرمایه‌های آنها بیشتر حفظ شود. در این چارچوب اعضای کمیسیون دیدگاه‌های خود را درباره توسعه فعالیت‌های بازار سرمایه را ارائه کردند؛ از جهتی استقبال کردند که بازار سرمایه فرصت خوبی برای جذب نقدینگی های موجود در کشور است.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از مطالبات اعضای کمیسیون، افزایش تعداد شرکت های کارگزاری بورس بود که در این زمینه هم صحبت شد و دستورالعمل‌های مجوز کارگزاری‌ها به زودی بازنگری می‌شود و انتظار می رود که در این مسیر گام هایی برداشته شود.

وی ادامه داد: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به طور کلی دیدگاه های خود را درباره رشد بازار سرمایه ارائه کردند و مقرر شد که در این چهارچوب رصد خود را ادامه دهند.

انتهای پیام/