رئیس فراکسیون جوانان مجلس:قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان ۱۰۰ درصد اجرا نشد

رئیس فراکسیون جوانان مجلس با بیان اینکه در نحوه اجرای قوانین کشورمان همواره درصد تخلفاتی وجود دارد، گفت: قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان ۱۰۰ درصد اجرا نشد.

به گزارش جهادگران نیوز و به نقل از خبرگزاری تسنیمٰٰٰ سید فرید موسوی رئیس فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی، با اشاره به پیگیری این قراکسیون درباره قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های دولتی، گفت: این قانون تاکنون به صورت 100 درصد اجرای نشده است.

وی با بیان اینکه در نحوه اجرای قوانین کشورمان همواره درصد تخلفاتی وجود دارد، ادامه داد: با توجه به اینکه پیش از تصویب این قانون برخی با آن مخالف بودند و در حال حاضر نیز با بزرگنمایی برخی تخلفات، سعی شده اینگونه القا شود که این قانون ناکارآمد بوده است و در مسیر اجرای قانون سنگ‌اندازی شود.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: طی گزارشاتی که به دست فراکسیون رسیده مشخص شده که برخی از مدیران که در بخش دولتی فعالیت می‌کرده‌اند از پست‌های خود استعفا داده‌اند و در شرکت‌های خصوصی مشغول به فعالیت شده‌اند که این ایراد قانونی ندارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: برخی از مدیرانی که از پست‌های خود برکنار یا استعفا داده‌اند به صورت مشاوره‌ای در همان مجموعه به کار گرفته‌ شده‌اند که این موضوع نیز در قانون ذکر شده و منعی درباره این موضوع نداریم.

رئیس فراکسیون جوانان مجلس با اعلام اینکه در نظام اجرایی برخی مجموعه‌ها نیز درباره دولتی و یا غیر دولتی بودنشان ابهام وجود دارد که در حال رفع این ابهامات هستیم، افزود: به طور نمونه از نظر مجلس هیئت‌های ورزشی جزء مجموعه‌های دولتی است ولی وزارت وزرش این هیئت‌ها را مشمول این قانون نمی‌داند.

موسوی با بیان اینکه سازمان بازرسی و دیوان محاسبات به جد بر اجرای قانون مصوب مجلس نظارت می‌کنند، گفت: قطعاً با افرادی که از پست‌های خود استعفا نداده‌اند و یا برکنار نشده‌اند و همچنین افرادی که باید این افرادی را برکنارمی‌کرده‌اند و نکرده‌اند برخورد قانونی خواهد شد.

وی با اعلام اینکه فراکسیون جوانان از کمیسیون اجتماعی نیز درخواست کرده با توجه به ماده 234 آیین‌نامه داخلی مجلس گزارشی از خطاهای که در روند اجرای این قانون رخ داده را به این فراکسیون اعلام کند، گفت: در روزهای آینده جلسه‌ای نیز در این زمینه با هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی در این زمینه خواهیم داشت.