حسینی: در ۴۱ سال گذشته برخی‌ها ۱۸۰ درجه تغییر کرده‌اند

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در ۴۱ سال گذشته برخی چهره‌ها و جریانات سیاسی مسیر واحدی را طی نکرده اند و حتی در مواردی ۱۸۰ درجه مواضعشان تغییر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری جهادگران نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سید محمد حسینی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تغییر مواضع برخی از افرادی که در گذشته از آنها به عنوان انقلابیون نام برده می‌شد، گفت: در ۴۱ سال گذشته برخی چهره‌ها و جریانات سیاسی مسیر واحدی را طی نکرده اند و حتی در مواردی ۱۸۰ درجه مواضعشان تغییر کرده است. اصلاح طلبان از جمله این افراد هستند، به ویژه نیروهای افراطی آنها مثل تاج‌زاده، اکبر گنجی، رجبعلی مزروعی و فاطمه حقیقت جو که این سه نفر آخر پناهنده کشورهای غربی شدند و یا عناصر حزب مشارکت که انحرافات آنان را در مجلس ششم شاهد بودیم.

او ادامه داد: بعضی از این افراد سال های اول انقلاب، خود را از همه بیشتر در خط امام خمینی و انقلاب می دانستند و منتقدان خود را ضد امام خمینی و ولایت فقیه معرفی می کردند، مثلا در تبلیغات مجلس سوم، جامعه روحانیت و شخصیت های ارزنده‌ای چون مرحوم آیت الله مهدوی کنی را طرفدار اسلام آمریکایی معرفی می کردند و خود را نماد منحصر به فرد اسلام ناب تلقی می‌کردند.

حسینی افزود: در حوزه اقتصاد هم دیدگاه و مشی شبیه سوسیالیستی داشتند و هر کسی از مردمی شدن اقتصاد سخن می گفت او را طرفدار نظام سرمایه‌داری و بازار آزاد قلمداد می‌کردند. بعضی از افراد این جریان که در آن زمان چپ نامیده می شدند در تصرف لانه جاسوسی نقش و حضور داشتند، ولی بعدها در افکار و مواضع خود تجدید نظر کرده و اظهار ندامت کرده و از جاسوسان آمریکایی‌ها عذرخواهی کردند و به تعبیری حلالیت طلبیدند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در سیاست خارجی هم دنباله رو لیبرال‌ها و غربگراها بودند و خواهان مذاکره و روابط با شیطان بزرگ شدند و در حوزه اقتصاد هم تنها نسخه شفابخش را اقتصاد کاپیتالیسم و سرمایه داری دانستند؛ در بحث ولایت فقیه هم چرخش کامل پیدا کردند و موارد و مثال‌های فراوان دیگر که پرداختن به آنها مجال وسیعی می‌طلبد.

فعال اصولگرا اضافه کرد: به‌ هر حال یا از ابتدا چنین نگرشی داشتند ولی رسیدن به قدرت ایجاب می‌کرد که آن شعارها را بدهند و خود را سینه چاک دفاع از امام نمایش دهند که نشان از نفاق و دورویی دارد و مذموم است، یا همان گونه که غالب آنها اذعان دارند، به تدریج دچار این استحاله شدند و به اصطلاح با واقعیت‌های زمانه، خود را تطبیق دادند و به خاطر توسعه کشور و منافع ملی مواضع خود را تغییر دادند که البته این توجیه هم قابل قبول نیست. گرایش به غرب که نقطه اوج آن برجام بود نه تنها حاصلی برای ملت ایران نداشت، بلکه تبعات این رویکرد، امروز در مشکلات بی سابقه معیشتی مردم بروز و ظهور پیدا کرده است.

عضو هیات علمی دانشگاه بیان کرد: البته یک دلیل می ماند و آن اینکه استحاله این افراد به دلیل آلوده شدن به ثروت و قدرت و تلاش برای بهره مندی شخصی و باندی بود و دفاع از منافع مردم و خدمت به آنان نوعی عوام فریبی برای کسب آرا در انتخابات و ادامه حیات و سلطه سیاسی این جماعت بود.

انتهای پیام/