وهاب عزیزی: ابراهیم رئیسی نسبت به کاندیداهای دیگر از شانس بیشتری در اجماع اصولگرایان برخوردار است.

 

شانس رئیسی در لیست اصولگرایان بالاست/ تعدد کاندیدای اصولگرایان، یک علامت هشدار است

«وهاب عزیزی»، چهره سیاسی اصولگرا، درباره برنامه‌ها و جلسات انتخاباتی اصولگرایان به خبرنگار سیاسی جهادگران نیوز گفت: احزاب و گروه‌های منتسب به جریان اصولگرایی با نتیجه‌گیری سطحی از انتخابات ۹۸، خودشان را پیشاپیش برنده انتخابات ۱۴۰۰ فرض کرده و در مسیر توهم پیروزی زودهنگام افتاده‌اند. اگر با همین فرمان و سرعت حرکت کنند، احتمال دارد شکست تلخی را تجربه کنند.

عزیزی افزود: متغیرهای زیادی در نتیجه نهایی انتخابات تاثیر گذار هستند که خود این متغیرها دائم در حال تغییر هستند. اما در جلسات، اصول گرایان، بیشتر انتخابات ۹۸ را مبنا قرار داده و به متغیرهای سال گذشته استناد می کنند که یک اشتباه استراتژیک است. پایین بودن مشارکت مردم در انتخابات یکی از دلخوشی‌های نهانی اصولگرایان است که آن را بر زبان نمی‌آورند ولی در محاسبات انتخاباتی، لحاظ می‌کنند.

وهاب عزیزی یکی دیگر از ضعف‌های اصولگرایان را فاصله گرفتن از متن جامعه و عدم درک درست از روحیات جوان‌ها و کف مطالبات آنها عنوان کرد و گفت: جریان های اصولگرایی شعار جوانگرایی می دهند اما در عمل مسیری باز نمی کنند که آنها نیز بتوانند، استعدادهای خود را بروز دهند. در مجلس یازدهم چند نفر جوان را در حد نمک سوپ وارد لیست کردند که آنها نیز از کسانی انتخاب شدند که سالهاست از مردم فاصله گرفته اند و نمی توانند، نسل جوان بیکار، بدون مسکن و مترو سوار را درک کنند. نماینده مجلس و مدیری که از پشت شیشه های دودی شاسی بلند به شهر نگاه کند، رنگ پریده صورت مردم را درست نخواهد دید.

او در پاسخ به سوالی در خصوص کاندیدهای پر تعداد اصولگرایان گفت: زیادی کاندیداهای اصولگرایان مثل تب بالا نشان دهنده بیماری و علامت هشدار است. بررسی رفتار انتخاباتی جریان اصولگرایی در سال ۹۶ و ۹۸ مبیّن این است که این جریان وحدت پایدار دهه های پیشین را از دست داده و به وحدت های موقتی و یکبار مصرف، بسنده کرده است. دلیل این امر نبودن محور و لیدر قوی و مقبول جریانی است. جمنا یا جبهه مردمی نیروهای انقلاب در انتخابات ۹۶ نتوانست، اجماع کامل بین همه گروه‌های اصولگرایی ایجاد کند و نتیجه را واگذار کرد و خودش نیز از بین رفت. در انتخابات سال ۹۸ یک کپی از جمنا با اسم جدید شانا یا شورای ائتلاف نیروهای انقلاب عرضه شد که تاریخ مصرف آن پشت در مجلس بود و با مصاحبه میرسلیم، باطل شد.

انتهای پیام/