آصفری: بیش از ۷۰ درصد اصلاحات قانون انتخابات را انجام داده‌ایم

 

 نایب رئیس کمیسیون شوراها از بررسی ۷۰ درصدی اصلاحات قانون انتخابات در کمیسیون متبوع خود خبر داد.

به گزارش جهادگران نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد حسن آصفری نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره گلایه دولت مبنی بر بررسی نشدن لایحه جامع انتخابات در مجلس اظهار کرد: مجلس نمی‌توانست مدت زمان زیادی منتظر دولت بماند تا لایحه خود را برای اصلاح قانون انتخابات ارائه دهد.

وی افزود: لایحه جامع انتخابات هفته پیش به کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی تحویل داده شد در حالی که ما حدود دو ماه است که طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌ها را در دستور کار خود داریم.

امکان بررسی لایحه جامع انتخابات در مجلس وجود ندارد
آصفری بیان کرد: دولت در طی چند ماه گذشته هفتاد لایحه به مجلس تقدیم کرده و اگر لایحه جامع انتخابات را مهم تلقی می‌کرد باید زودتر دست به کار می‌شد.

نائب رئیس کمیسیون شورا‌ها تصریح کرد: قبل از اینکه دولت لایحه جامع انتخابات را به مجلس ارائه کند ما حدود هفتاد درصد قانون انتخابات را در قالب طرح با حضور نماینده دولت اصلاح کرده ایم.

وی عنوان کرد: در حال حاضر با توجه به بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس دیگر امکان بررسی و در دستور کار قرار دادن لایحه جامع انتخابات وجود ندارد و اگر دولت پیشنهادی دارد می‌توانیم در جریان بررسی طرحمان از آن استفاده کنیم.

آصفری در پایان گفت: تلاش می‌کنیم اصلاح قانون انتخابات، به انتخاب ریاست جمهوری سال آینده برسد.

انتهای پیام/