میثم مظفر تاکید کرد: برون رفت منطقه ۱۹ از مشکلات در گرو تغییر در حوزه شهرسازی

 

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا در جریان طرح رصد در منطقه 19 تاکید کرد: بزرگترین اتفاق در این منطقه باید در حوزه شهرسازی، تغییر پهنه ها و کاربری ها، تغییر جدی در طرح تفصیلی و بارگذاری ها ایجاد شود تا مسیر چند ده ساله تحول و پیشرفت کوتاه شود.

میثم مظفر

به گزارش جهادگران نیوز، میثم مظفر رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران در نوزدهمین گام از “طرح رصد” در منطقه ۱۹  پس از بازدید میدانی معضلات و مشکلات اساسی محلات شکوفه، خانی آباد، شریعتی، عبدل آباد، شهید کاظمی، نعمت آباد، بهمن یار، بوستان ولایت، خلازیر و کوره های آجرپزی در نشست تخصصی رصد نظام مسائل و چالش های اولویت دار منطقه ۱۹ با اشاره به وضعیت نامناسب منطقه گفت: بنظر حقیر منطقه ۱۹ دو دهه از مناطق برخوردار تهران عقب است. فاضلابی که در فضای شهری ریخته می شود و بوی تعفن آن در برخی محلات غیرقابل باور است. خلازیری که هیچ حساب و کتابی ندارد و هرنوع اتفاقی آنجا رقم می خورد، کوره پس کوره های آجرپزی که در دل آنها حتی امنیت جانی نداری و بعضا پاتوق بزهکاران بزرگ و حرفه ای است، مردم فقیر و مستضعفی که در سکونت های غیررسمی منطقه و در چهاردیواری های ناپایدار و  خودساخته در وضعیت اسفناکی زندگی می کنند، کمبود سرانه های فرهنگی، فقدان فرهنگسرا، فقدان حتی یک بیمارستان.

وی ادامه داد: تپه ها ، گودها و زمین های خاکی وسیع رها شده که منظر شهری بسیار نامناسب و آسیب های اجتماعی گسترده ای را در منطقه رقم زده  که بسیار دون شان پایتخت کشور عزیزمان است. بنظر بنده بزرگترین اتفاق در این منطقه باید در حوزه شهرسازی،  تغییر پهنه ها و کاربری ها، تغییر جدی در طرح تفصیلی و بارگذاری ها ایجاد شود تا برای عمران و ساخت و ساز در منطقه توجیه اقتصادی ویژه ای ایجاد شود و برای مالکین زمین و سرمایه گذاران انگیزه بالایی ایجاد شود.

مظفر تاکید کرد: باید تحول بنیادین و انقلابی در این حوزه ها رخ دهد تا بصورت جهشی منطقه و نقاط ناکارامد شهری آن، بازآفرینی شود و قطعا با بودجه ها و صرفا پروژه های شهرداری نمی توان تحول بزرگی را در کوتاه مدت ایجاد کرد.  رگولاتوری و تنظیم گری قواعد و ضوابط متفاوت شهرسازی راهی است که  می تواند مسیر چند ده ساله تحول و پیشرفت را کوتاه نماید.

میثم مظفر در پایان افزود: این مردم عزیز و قدرشناس در منطقه ۱۹ به واقع ولی نعمتان ما هستند … انشاالله لطف و عنایت خدا شامل حال ما بشود و بتوانیم در این دوره خدمت برای  مردم شریف و متدین این مناطق و خصوصا محرومین جامعه ، کارهای ماندگاری را انجام بدهیم.

منبع: پایگاه خبری شورای اسلامی شهر تهران