معاون پارلمانی رئیس جمهور: نباید بگذاریم حضور مسئولان در صحنه نمایشی شود/ دولت باید در معرض نقد رسانه‌ها قرار بگیرد

 

حسینی گفت: دولت باید برای حل مشکلات خود در معرض نقد رسانه ها، خصوصا رسانه ملی قرار بگیرد.

سیدمحمد حسینی

به گزارش جهادگران نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور در برنامه صبح بخیر ایران با اشاره به حضور وزرای پیشنهادی در مجلس گفت: تا روز گذشته ۱۱ نفر از وزرای پیشنهادی دولت پروسه رای اعتماد را گذراندند و هنوز ۸ وزیر دیگر باقی ماندند که حداقل ۱۲ ساعت برای طی کردن مراحل این افراد زمان نیاز است.

حسینی در تشریح وظایف معاون پارلمانی گفت: از نظر ارتباط بین قانونگذاری و اجرای قانون، بین دولت و مجلس رابطه وجود دارد؛ علاوه بر آن در هر وزارتخانه معاونت پارلمانی وجود دارد و گاهی نیاز است که نظر دولت در برخی مسائل مطرح شود که این نظر از طریق معاونت پارلمانی مطرح می‌شود و همکاری بین دو قوه مقننه و مجریه را انجام می‌دهند.

معاون پارلمانی دولت با اشاره به همسویی دولت و مجلس بیان کرد: همراهی و همسویی بین قوا می‌تواند اتفاقات خوبی رقم بزند، ولی این به این معنا نیست که اختلاف نظری وجود نداشته باشد؛ هر دو گروه دغدغه‌مند هستند و در این مسیر اختلافاتی هم با هم دارند، کما اینکه ما دیدیم در چند روز گذشته ایراداتی به برخی وزیران پیشنهادی وارد شد و بر سر آن‌ها در مجلس بحث‌هایی اتفاق افتاد؛ همسویی دولت و مجلس به معنای چشم پوشی مجلس از خطا‌های دولت نیست و وظیفه نظارتی آسیب نخواهد دید؛ اتفاقا باید منتظر باشیم این اتفاق بهتر و با کیفیت بیشتری نسبت به گذشته رخ بدهد.

او میانگین سنی اعضای کابینه را نشان دهنده انرژی بالای اعضای آن دانست و عنوان کرد: میانگین سنی کابینه نسبت به دولت گذشته کمتر است؛ در دولت گذشته میانگین سنی اعضای کابینه حدود ۶۰ بود و در این دولت حدود ۵۲ است؛ جوانترین عضو کابینه پیشنهادی حدود ۴۰ سال دارد و مسن‌ترین آن ۶۳ سال است که نشان می‌دهد کابینه جوان و پرانرژی است.

حسینی ادامه داد: تا وزرای جدید در جای خود مستقر نشدند، وزرای قبلی در محل کار خود حضور دارند و کار‌ها را مدیریت می‌کنند؛ البته در معاونت‌ها، کار‌ها شروع شده است و معاونین مانند آقای مخبر، معاون اول و آقای میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه فعالیت‌های خود را شروع کردند.

معاون پارلمانی دولت، درباره آغاز جلسات دولت عنوان کرد: قرار بود اگر تا روز سه شنبه جلسات رای اعتماد به وزرای پیشنهادی به پایان برسد، چهارشنبه اولین جلسه دولت با وزرای جدید انجام شود، ولی چون این اتفاق بعید به نظر می‌رسد، احتمالا اولین جلسه دولت سیزدهم با وزرای جدید خود روز یکشنبه برگزار شود؛ چون وزرای انتخاب شده هنوز کارنامه‌ای ندارند، در جلسات دولت برنامه‌های خود را بیان می‌کنند که شامل برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است.

حسینی افزود: دیدار با مقام معظم رهبری و حضور بر سر مزار شهید رجایی از برنامه‌های دولت سیزدهم است که در هفته دولت در روز‌های آینده اتفاق خواهد افتاد.

او اولویت اول دولت سیزدهم را سلامت مردم عنوان کرد و گفت: اولویت امروز کشور بحث سلامت مردم است که این موضوع منحصر به وزارت بهداشت نمی‌شود و همه دستگاه‌ها باید در کنار یکدیگر کمک کنند که وضعیت کرونا در کشور رو به بهبود حرکت کند؛ بعد از آن موضوعات اقتصاد، معیشت و بقیه موارد در اولویت قرار دارند.

حسینی تصریح کرد: نباید بگذاریم حضور مسئولان در صحنه به یک امر نمایشی تبدیل شود و قطعا این حضور باید نتایجی به همراه داشته و کارآمد باشد.

معاون پارلمانی دولت در پایان با بیان نقش رسانه‌ها در حل مشکلات کشور بیان کرد: دولت در سطوح مختلف باید در معرض نقد رسانه‌ها، خصوصا رسانه ملی قرار بگیرد تا بتواند ابهامات و مشکلات را حل و رفع کند.

 

انتهای پیام/