مخالفت مجلس با فوریت طرح حمایت معیشتی از خانوارهای نیازمند

 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) با فوریت طرح حمایت معیشتی از خانوارهای نیازمند مخالفت کردند.

به گزارش جهادگران نیوز و به نقل از خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه 12 آبان) دو فوریت طرح حمایت معیشتی از خانوارهای نیازمند پنج دهک پایین جامعه را مورد بررسی قرار دادند.

بعد از اظهار نظر نماینده طراح، مخالفین و موافقین این طرح، نمایندگان مجلس با دو فوریت و یک فوریت این طرح مخالفت کردند و بر همین اساس رسیدگی به این طرح به صورت عادی در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

دوفوریتی طرح حمایت معیشتی از خانوارهای 5 دهک پایین جامعه با 58 رأی موافق، 125 رأی مخالف و 11 رأی ممتنع از مجموع 216 نماینده حاضر در صحن مخالفت کردند. همچنین نمایندگان در ادامه با 49 رأی موافق، 126 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 226 نماینده حاضر در صحن با بررسی یک فوریتی این طرح نیز مخالفت کردند.

سیدعلی موسوی نماینده ملکان در مجلس شورای اسلامی به عنوان طراح این طرح دو فوریتی با بیان این‌که این طرح ۴۵ میلیون نفر جمعیت کشور را شامل می‌شود، اظهار کرد: طرح حمایت معیشتی از خانوارهای پنج دهک پایین جامعه چهار بند دارد یکی از آنها مربوط به کالاهای ضروری مثل برنج، گوشت، روغن، ماهی و تخم‌مرغ است که با قیمت حمایتی در اختیار خانواده‌های مشمول قرار می‌گیرد. نکته دیگر بهای مصرفی آب، برق و گاز خانواده‌های مشمول است که در صورت رعایت الگوی متعارف مصرف، رایگان محاسبه می‌شود. بند سوم و چهارم این طرح درباره‌ی ودیعه مسکن و هزینه دارو و درمان است.

وی افزود:‌ تهاتر نفت با کالاهای خارجی، درآمد حاصل از تراکنش‌های بانکی، فروش سهام دولتی، مالیات بر خانه‌های خالی و افزایش قیمت آب و برق و گاز خانوارهای پرمصرف را از منابع پیش‌بینی شده برای اجرای این طرح است.

انتهای پیام/