قالیباف: طرح شفافیت آراء در دستور کار این هفته صحن علنی است

 

در صحن علنی مطرح شد؛

نیک‌بین: برخی در رأی‌گیری مجلس شرکت نمی‌کنند/ قالیباف: طرح شفافیت آراء در دستور کار این هفته صحن علنی است

نماینده کاشمر گفت: برخی حاضران در جلسه علنی مجلس به دلیل نبود قانون شفافیت، در رأی گیری‌های صحن شرکت نمی‌کنند.

جهادگران نیوز – حجت الاسلام محمدجواد نیک بین نماینده کاشمر در مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز خطاب به قالیباف رئیس مجلس گفت: نبود شفافیت باعث شد که علیه شما و مجلس هجمه وارد شود، در حالیکه روز رأی گیری برای کلیات طرح شفافیت آراء جلسه غیر علنی گذاشتید و از آن دفاع کردید. با این حال هنوز برخی حاضران در جلسه به دلیل نبود قانون شفافیت، در رأی گیری‌های صحن شرکت نمی‌کنند.

وی ادامه داد: شفافیت تنها در حوزه تقنین نباید باشد، بلکه در ساحت اجرا هم باید جریان پیدا کند. برای نمونه ۸ میلیارد دلار برای نهاده‌های دامی و دارو با ارز ۴۲۰۰ تومانی اختصاص داده شد که حدود ۱۶۰ هزار میلیارد تومان ارزش داشت؛ اما به چه کسانی داده شده است؟

حجت الاسلام نیک بین تصریح کرد: مردم ظرفیت شفافیت آراء را دارند اما ظرفیت برخورد با منافق را ندارند. در جلسه روز سه شنبه این هفته بازگشت شفافیت آراء را در دستور کار قرار دهید.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این نماینده اظهار کرد: شفافیت مورد توجه مجلس است، روز رأی گیری کلیات طرح آن هم تنها سه رأی از دو سوم آرای حاضران را کم داشت. بر اساس ماده ۱۳۰ آیین نامه داخلی برای طرح کلیات طرحی که رد شده است، باید حداقل ۵۰ نفر از نمایندگان درخواست دهند تا کمتر از شش ماه، کلیات دوباره در دستور قرار بگیرد.این هفته بررسی طرح مجدد شفافیت آراء در دستور کار صحن علنی است.

وی گفت: اکنون هم بیش از ۵۰ نفر درخواست طرح مجدد بررسی این طرح را داده‌اند، خواهش ‌می‌کنم که نمایندگان در رأی گیری‌ها شرکت داشته باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

 

انتهای پیام/