عزیزی: یک کابینه هماهنگ متشکل از نخبگان حوزه های تخصصی می تواند کشور را از بحران عبور داده و به ثبات برساند.

 

فعال اصولگرا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان: کابینه ضعیف؛ عامل مشکلات امروز کشور است
عزیزی گفت: دولت باید کابینه محور باشد نه شخص محور؛ زیرا یک کابینه هماهنگ متشکل از نخبگان حوزه های تخصصی می تواند کشور را از بحران عبور داده و به ثبات برساند.

به گزارش جهادگران نیوز، وهاب عزیزی دبیرکل جبهه جهادگران ایران اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به سوال اهمیت کابینه در موفقیت هر دولتی گفت: ترکیب کابینه و پشتوانه سیاسی اعضای دولت در ثبات سیاسی و توسعه اقتصادی کشور بسیار حائز اهمیت است. برای مدیریت علمی کشور و رسیدن به اهداف کلان؛ منطق حکم می کند که رئیس جمهور دبیر و هماهنگ کننده جلسات باشد، نه دیکته کننده دستورات.

دبیرکل جهادگران تصریح کرد: کار اصولی این است که رئیس دولت حاصل رقابت های تخصصی درون حزبی و در نهایت بین حزبی باشد، زیرا وقتی که شخصی با حمایت رسمی و برنامه ریزی شده احزاب به قدرت برسد؛ مجبور است اعضای کابینه را هم بر اساس اصول و مقررات انتخاب کند؛ در چنین کابینه ای فضای لازم برای خودمحوری ایجاد نمی شود و رئیس دولت برای تک تک رفتارهای خودش پاسخگو است.

او ادامه داد: متاسفانه در کشور ما شرایط و اراده لازم برای رشد احزاب وجود نداشته و ندارد؛ لذا احزاب از بلوغ لازم برای اداره کشور برخوردار نیستند،کما اینکه در ایام انتخابات بسیاری بصورت گعده ای به اسم ائتلاف و جبهه دور هم جمع می شوند، چند بیانیه شعارگونه ارائه داده و بعد از انتخابات خاموش می شوند و احزاب مجوز دار هم با التماس و به زور پذیرایی عده ای را برای ساعتی دور هم جمع می کنند تا کنگره تشکیل دهند که اغلب جلسات اول و دوم به حد و نصاب قانونی نمی رسد، پس طبیعی است که احزاب کاغذی نتوانند در فرآیند شکل گیری دولت ها نقش ایفا کنند.

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: در غیاب احزاب قدرتمند، آزادی و قدرت مانور رئیس دولت برای چینش کابینه بیشتر می شود. رئیس جمهور هم به صورت علاقمند به توسعه اقتدار خویش است، لذا کارگزاران دولت را از میان افراد مطیع و هماهنگ انتخابات می کند؛ نه نخبگان. کابینه ضعیف و مسئولیت ناپذیر هم همان بلایی را سر کشور می آورد که امروز مردم ما را گرفتار کرده است.

او تاکید کرد: یک کابینه ضعیف تبدیل به شرکت سهامی می شود که مافیای شرکت های خصوصی مثل موریانه آن را از درون خالی می کنند. از وزیری که خودش صدها شرکت خصوصی دارد و رقیب دولت است، چطور می شود انتظار داشت که حافظ منافع مردم باشد.

انتهای پیام/