مجتبی رضاخواه: خدمت سربازی در مجلس اصلاح می‌شود

نماینده مردم تهران از تهیه طرحی در مجلس به منظور ایجاد اصلاحات ساختاری در خدمت سربازی خبر داد.

به گزارش جهادگران نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی رضاخواه، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، از تهیه طرحی در مجلس به منظور ایجاد اصلاحات ساختاری در خدمت سربازی خبر داد و گفت: طرح‌هایی توسط نمایندگان سابق مجلس آماده شده، اما در عین حال فراخوان داده‌ایم تا اگر نظر یا پیشنهاد جدیدی وجود دارد به ما ارائه شود، چرا که اصلاح ساختار سربازی مطالبه عمومی است.

رضاخواه بیان کرد: این طرح در کمیسیون‌های اجتماعی و امنیت ملی مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت و طبیعتاً چندین کمیسیون فرعی برای بررسی این موضوع وجود خواهد شد.

وی افزود: باید نیاز کشور تأمین شود، چرا که دوران سربازی از ابتدا برای این امر در نظر گرفته شده است، اما طبیعتاً بعد از گذشت چند دهه نیاز‌های کشور تغییر کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: ممکن است برخی خدمت سربازی خود را در شرکت‌های دانش‌بنیان سپری کنند و حتی روش‌هایی در نظر گرفته شود که برخی‌ها از انجام سربازی معاف شوند، اما این مسائل فعلا در حد پیشنهاد مطرح شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان کرد: لازم است در این طرح‌ها شأن سرباز در نظر گرفته شود و کشور در برهه کنونی آنقدر به تخصص‌های مختلف نیاز دارد که به راحتی می‌شود افراد را در موقعیت‌های مناسبی به کار گرفت، همچنین تأمین مالی سرباز باید درنظر گرفته شود و شیوه‌ای که اکنون انجام می‌شود قطعا در شأن سربازان نیست و اگر فردی متأهل باشد دچار مشکل می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: قطعا این طرح مورد استقبال اکثر نمایندگان مجلس قرار خواهد گرفت و اکنون در کارگروهی توسط بنده و آقایان ابوترابی، دهنوی و مالک شریعتی درحال چکش کاری است که البته ما در این راه با مرکز پژوهش‌ها کاملا در تعامل خواهیم بود.

انتهای پیام/