در جلسه علنی شورای شهر صورت گرفت؛ درخواست یک میلیارد دلاری هاشمی از رئیس جمهور

 

رئیس شورای شهر تهران گفت: از رئیس جمهور انتظار داریم که دستور تخصیص حداقل یک میلیارد دلار را به صورت فوری برای ساماندهی حمل و نقل عمومی شهر تهران، صادر کند.

به گزارش جهادگران نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران صبح امروز در دویست و چهل و هفتمین جلسه شورای شهر تهران گفت: ابعاد تلفات ویروس کرونا در تهران طی یک هفته گذشته افزایش چشمگیری داشته است و متأسفانه ستاد ملی کرونا هنوز پاسخی به پیشنهاد کارشناسی شده شورای شهر مبنی بر تعطیلی دو هفته‌ای تهران نداده است.

وی افزود: متأسفانه مسئولان تصمیم گیرنده جسارت و اراده لازم را برای این اقدام ضروری که موجب شکستن زنجیره ابتلا می‌شود، ندارند.

رئیس شورای شهر تهران با تأکید بر لزوم تقویت حمل و نقل عمومی در روزهای کرونایی گفت: به دلیل ایجاد فاصله اجتماعی و افزایش آلودگی هوا، هیچ اقدام موثری در طول هفت سال گذشته انجام نشده است.

هاشمی تصریح کرد: اکنون که با آزادسازی برخی از دارایی‌های ایران و افزایش فروش ارز توسط بانک مرکزی، وضعیت منابع دولت بهبود پیدا کرده است، از رئیس جمهور انتظار داریم که دستور تخصیص حداقل یک میلیارد دلار را به صورت فوری برای ساماندهی بحران سیستم حمل ونقل عمومی در تهران صادر کند.

وی افزود: روزانه در تهران ۱۵۰ تا ۲۰۰ انسان به دلیل ابتلا به ویروس کرونا و آلودگی هوا کشته می‌شوند و این میزان تلفات در هیچ شهری در جهان وجود ندارد.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به شکست ترامپ در انتخابات آمریکا گفت: شکست تحقیرآمیز ترامپ، عامل بی سابقه‌ترین تحریم‌های تاریخ علیه مردم ایران و آمر ترور شهید حاج قاسم سلیمانی را به همه مردم ایران که شرایط بسیار سخت معیشتی، دارویی و تأمین حداقل زندگی را در این سه سال گذشته تجربه کردند، تبریک می‌گویم.

هاشمی با تأکید بر اینکه بدعهدی ترامپ تنها در مورد برجام نبود، تصریح کرد: وی از کنوانسیون حفظ محیط زیست، عهدنامه‌های تجارت آزاد و بسیاری از توافقات و معاهدات جهانی نیز سرباز زد و شکست تحقیرآمیز او نشان داد که مردم آمریکا به رئیس جمهوری که برای جهان غیرقابل اعتماد است، اعتماد نمی‌کنند.

رئیس شورای شهر تهران با ابراز امیدواری از اینکه دولت جدید آمریکا و سایر کشور‌های غربی، از سرنوشت ترامپ عبرت بگیرند، گفت: امیدوارم دولت جدید از یک جانبه گرایی، بدعهدی و تضییع حقوق مسلم ملت‌های جهان بپرهیزد.

انتهای پیام/