عزیزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

جهش تولید نسخه جراحی اقتصاد ایران است

وهاب عزیزی دبیرکل جبهه جهادگران ایران اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌ها گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، از نام‌گذاری سال ۹۹ به جهش تولید به عنوان یک نسخه حکیمانه برای نجات کشور از بیماری رکود اقتصادی یاد کرد و گفت: اقتصاد کشور ما برای رهایی از وضعیت فعلی نیازمند چندین جراحی در حوزه های قانون گذاری، فرهنگ و مدیریت است.

او ادامه داد: از آنجایی که جهش در هر کاری نیازمند زمینه سازی و فراهم نمودن مقدمات و پیش نیاز است؛ برای رسیدن به جهش تولید موانع متعددی که همچون غده های سرطانی اقتصاد ما را فلج کرده اند بایستی جراحی شوند. ابتدا یک تحول در باورها و تفکر مدیران ارشد اقتصادی و نمایندگان مجلس لازم است. این افراد باید در ذهن خودشان به جهش تولید برسند تا اقدامی جدی بکنند.

عزیزی افزود: قدم بعدی، اصلاح قوانین زائد و بازدارنده است که مثل پیله دست و پای کارآفرینان و تولیدکنندگان را بسته و اجازه تحرک نمی‌دهد. قوانین و آئین نامه های غیر ضروری آنقدر زیاد هست که در ابتدای شروع هر کاری، نفس صاحبان کسب و کار را گرفته و توان آنها را کاهش می دهد.

مدیر مسئول پایگاه خبری جهادگران نیوز افزود: خیلی از قوانین هم موازی هستند و یا در شرایط های خاصی وضع شده اند که در حال حاضر موضوعیت ندارند. این قوانین در طول سالیان گذشته درهم تنیده و انباشته شده است؛ لذا اصلاح و پیرایش قوانین موانع تولید نیازمند یک عزم جدی و روحیه جهادی است.

این فعال سیاسی خاطر نشان کرد: دومین حوزه ای که لازم است مورد جراحی اساسی قرار بگیرد، حوزه فرهنگی است. باور های عمومی نیازمند یک تغییر جدی است. هر کجا صحبت از رونق تولید می شود؛ سریع انگشت اشاره به سمت مصرف کننده می رود و گفته می شود که باید کالای تولید داخل را مصرف کنند. در حالی که قبل از فرهنگ مصرف لازم است که ذهنیت تولیدکننده اصلاح شود. تولیدکننده ابتدا می بایست به ارتقای کیفیت کالا و خدمات خود فکر کند و در قدم بعدی به افزایش کمیت و میزان فروش. در واقع ارتقاع کیفت تولید نیز باید در فرآیند جهش تولید مورد نظر باشد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: تا زمانی که مدیران و تصمیم گیران در حوزه اقتصادی و قانون گذاری به باور عمیق در زمینه جهش تولید نرسند؛ اتفاق قابل توجهی در این حوزه رخ نخواهد داد.

او در پایان بیان کرد: برای رسیدن به این هدف و ایجاد تغییر و تحول در باور ذهنی افراد مذکور لازم است که رسانه ملی؛ محافل دانشگاهی و نهادهای فرهنگی اقدامات بنیادی انجام دهند.

انتهای پیام/