کدخدایی: اگر زیرساخت‌ها فراهم باشد، مخالف برگزاری انتخابات الکترونیک نیستیم

 

سخنگوی شورای نگهبان گفت: هر زمان وزارت کشور زیرساخت‌های برگزاری انتخابات الکترونیک را فراهم کند، شورای نگهبان هم آمادگی اجرای آن را دارد.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در حاشیه نشست ایده نگاری بحران کرونا و مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری
جهادگران نیوز – عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در حاشیه نشست ایده نگاری بحران کرونا و مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع الکترونیکی شدن انتخابات بیان کرد: این مسئله در حوزه کارشناسی است و وزارت کشور هر زمان زیرساخت‌ها را فراهم کند و شورای نگهبان نیز آمادگی آن را خواهد داشت.

وی گفت: شورای نگهبان مخالفتی با انتخابات الکترونیک نداشته و ندارد و لازمه آن فراهم شدن زیرساخت‌های فنی نیست، هنوز به مرحله تأمین زیرساخت‌ها نرسیده‌ایم.

کدخدایی ادامه داد: مشارکت حداکثری و حضور پرشور مردم از مسائل مهم و همیشگی برای مسئولان نظام مهم بوده است.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا الزامات پیشگیرانه باید انجام شود و در شورای نگهبان پیش بینی کردیم برای سلامت مردم از خود مردم نظر خواهی کنیم و و با پرسش از نخبگان راهکار‌های پیشگیرانه را بیابیم.

سخنگوی شورای نگهبان با یادآوری اینکه نخبگان ایده‌های خوبی را مطرح کرده‌اند، تصریح کرد: شورای نگهبان از این پیشنهاد‌ها و راهکار‌ها بهره‌برداری خواهد کرد و امیدواریم در دستگاه‌های دیگر نیز از آن‌ها استفاده شود.

کدخدایی گفت: جنبه عملیاتی این ایده‌ها از سویی به وزارت کشور به عنوان مجری انتخابات باز می‌گردد و بخش مربوط به شورای نگهبان نیز پیگیری خواهد شد.

وی درباره تفکیک انتخابات‌های شورا‌ها و ریاست جمهوری اظهار کرد: این موضوع در اختیار مجلس شورای اسلامی است و نمایندگان اگر تصمیمی گرفتند باید بر اساس قانون عمل شود.

کدخدایی استفاده از فکر و ایده جوانان را موضوعی اساسی در کشور دانست و تصریح کرد: در میان ایده‌های ارائه شده قالب نخبگان از تحصیل‌کردگان جوان دانشگاهی بودند و اتفاق امیدبخشی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

 

انتهای پیام/