تقی پور در صحن مجلس: رانت چند هزار میلیاردی در فولاد فاجعه اقتصادی است

 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: چندین هزار میلیارد تومان رانت فقط در ۷ ماهه نخست امسال در بازار فولاد به جیب دلالان رفته که یک فاجعه اقتصادی است.
رضا تقی زاده
 
جهادگران نیوز، رضا تقی‌پور در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در موافقت با کلیات طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد با رویکرد اصلاح سیاست‌های تنظیم بازار اظهار داشت: سال گذشته دولت در زنجیره فولاد نظارت می‌کرد اما از ابتدای امسال این نظارت را برداشت که نتیجه آن یک فاجعه اقتصادی شد.
 
وی بیان کرد: میزان رانت دلالان و واسطه‌گران در بازار فولاد بین ۱۵۰ تا ۱۸۰ هزار میلیارد تومان است که این رانت ظرف ۷ ماهه اول امسال یک فاجعه اقتصادی است.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فقط ۸۵ هزار میلیارد تومان در بخش شمش، گران فروشی شده و دلالان پول آن را خوردند و به تولید کنندگان چیزی نرسید.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در ۲۴ مهرماه، به دلیل عدم عرضه همه محصولات در بورس، هر تن فولاد ۱۰۲ دلار گران‌تر از نرخ جهانی فروخته شد این در حالی است که منابع ارزان در اختیار فولاد قرار گرفته بود اما مردم محصولات فولاد را گران خریدند.
 
تقی‌پور گفت: در این طرح صادرات هم پیش‌بینی شده و قرار است مازاد عرضه‌ها در فولاد به صورت هفتگی محاسبه شود تا صادرکنندگان بدانند که تا چه حد می‌توانند صادرات انجام دهند.
 
وی تاکید کرد: ما می‌خواهیم جلوی گرانی غیرمتعارف را بگیریم و از تولیدکنندگان در مقابل دلالان دفاع کنیم و قطعا همه نظرات اصلاحی در جزئیات طرح اعمال می‌شود.
 
منبع: مهر
انتهای پیام/