تقی‌پور: در ۶ ماه گذشته ۴ نشست با شورای شهر تهران و شهرداری برگزار کردیم

 

برای تهران چه کردید؟ 

نماینده تهران گفت: در طول ۶ ماه گذشته، ۴ نشست با اعضای شورای شهر تهران و مسئولان شهرداری تهران درباره مسائل کلان کلانشهر تهران برگزار کردیم.

رضا تقی پور انواری

جهادگران نیوز – رضا تقی‌پور  نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نمایندگانی از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در طول ۶ ماه گذشته، ۴ نشست با اعضای شورای شهر تهران و مسئولان شهرداری تهران درباره مسائل کلان کلانشهر تهران برگزار کرده‌اند، گفت: در این جلسات تلاش شد تا به مسائل قانونی که باید دولت و سایر نهادهای مرتبط حل کنند، بپردازیم و موضوع‌هایی مربوط به بودجه سالانه را شناسایی و به پارلمان انتقال دهیم.

او ادامه داد: در حیطه وظایف نمایندگی، مشکلات موجود در حوزه‌هایی مانند حمل ونقل عمومی, محیط زیست، آلودگی هوا و آماده سازی زیر ساخت‌‎های شهر برای یک زندگی همراه با آرامش و… را در جهت اصلاح قوانین و پیگیری برای اجرای آنها بررسی کردیم.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس مجلس با یادآوری اینکه نظارت بر حسن اجرای قوانین یکی از اختیارهای مجلس است، اظهار کرد: درصد بسیار کمی از قانون هوای پاک اجرایی شده و دولت هم بحث محدودیت در اعتبارات رو مطرح می‌کند؛ ولی از نظر ما این دلایل به صورت کامل پذیرفتنی نیست و اقداماتی باید صورت می‌گرفته که متأسفانه عملی نشده است.

تقی‌پور در پایان یادآور شد: مجلس نهاد ملی است و نباید انتظار داشت نماینده یک حوزه در امور اجرایی دخالت کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/