ساز و کار انتخاباتی ما اشکال دارد/ با شعار دادن نمی شود کشور را اداره کرد.

معاون سابق احمدی نژاد در دیدار با دبیرکل جهادگران ایران اسلامی، ناکارآمدی سیستم انتخابات در کشور را علت اصلی خیلی از مشکلات عنوان کرد.

فاطمه واعظ جوادی رئیس سابق سازمان محیط زیست که در دفتر جهادگران حضور داشت وضعیت هوای تهران را به خاطر وجود بیش از حد آلاینده ها در هوا را خطرناک توصیف کرد و افزود: این آلاینده ها بسیار برای تمرکز افراد، سیستم ایمنی و سلامتی مضر هستند و حتی می توانند ذرات ریز دو و نیم میکرونی ویروس کرونا را نیز در هوا منتقل کنند.

جهادگران نیوز فاطمه واعظ جوادی

وهاب عزیزی دبیرکل جهادگران ایران اسلامی استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه های برق و مراکز صنعتی را یکی از علل اصلی آلودگی هوا عنوان کرد و گفت: اخیرا در رسانه ها مطرح می شود که به دلیل کمبود گاز شهری مجبور هستند از سوخت مازوت استفاده کنند. عنوان کردن کمبود گاز خیلی جای تعجب دارد، چون کشور ما از نظر ذخایر گازی رتبه دوم را در جهان دارد، ما تولیدکننده و صادر کننده گاز نیز هستیم. از طرف دیگر امسال چندین هزار اماکن عمومی از جمله مدارس، دانشگاه ها، موسسات آموزشی، باشگاه های ورزشی، استخرها و تالارهای پذیرایی تعطیل هستند و از گاز شهری استفاده نمی کنند لذا توجیه کمبود گاز با این شرایط موضوعیت ندارد.

معاون سابق احمدی نژاد در پاسخ به علت کمبود گاز شهری گفت: در سیستم مدیریتی ما همت لازم وجود ندارد. همان طور که مقام معظم رهبری فرمایش کردند، ما در کشور نیاز به مدیران شجاع و بابرنامه داریم. طبق فرمایش مقام معظم رهبری با شعار دادن و حرف کشور اداره نمی شود. برای اداره کشور باید عمل گرا و شجاع باشیم. وی ادامه داد: و اینکه چرا در نیروگاه ها از سوخت مازوت استفاده می کنند مشکل اصلی در خود نیروگاه ها است. ابتدا می بایست نیورگاه ها اصلاح و به روز شوند. مرحله بعدی استفاده از انرژی خورشیدی است.
لازم به ذکر است بیشترین دلیل توسعه یافتگی کشوری مثل آلمان هم استفاده از انرژی خورشیدی است. در صورتی که روزهای آفتابی و زاویه تابش نور در کشور آلمان متفاوت از کشور ماست و موقعیت ما نسبت به آلمان بهتراست.
ما در کشورمان امکانات خوبی برای استفاده از پنل های خورشیدی ساخت داخل داریم چرا باید نگاهمان به بیگانه باشد. از متخصصین داخلی کشور خودمان بخواهیم که پنل های خورشیدی را نصب کنند در اینصورت مشکل انرژی ما مرتفع می گردد.

وهاب عزیزی در خصوص چرایی اشکال در ساز و کار انتخاباتی سوال کرد و نظر خانم واعظ جوادی در خصوص لیست اصولگرایان در مجلس یازدهم را جویا شد، که وی این پاسخ را داد: مشکل اصلی انتخابات در کشور ما پول و قدرت است. برای قرار گرفتن در لیست ها به جای مذاکره معامله می کنند. در انتخابات 98 نیز تعدادی افراد متعهد در لیست قرار گرفتند ولی میشد با کمی صرف زمان و برگزاری جلسات بیشتر بهتر از این عمل کرد.
در انتخابات گذشته به اسم جوانگرایی به خودمان ظلم کردیم، نیت ها خیر بود ولی عملکرد مطلوب نبود. گاهی وقت ها عشق زیادی به خدمت کار دست آدم می دهد.