آیت الله اختری: سردار سلیمانی یک معلم و استاد امام شناسی بود

آیت الله عباسعلی اختری از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک شخصیت برجسته تاریخی یاد کرد و بیان داشت: سپهبد شهید سلیمانی به تنهایی یک تفکر و جریان بود که درس امام شناسی را به مجموعه یاران آموخت.

سردار جهادگران

نماینده مردم استان تهران در مجلس خبرگان رهبری که به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی در ستاد جبهه جهادگران ایران اسلامی حضور پیدا کرده بود، ویژگی های بارز سردار سلیمانی را شجاعت همراه با تدبیر، امام شناسی و وفاداری به امام زمان خویش عنوان کرد و در ادامه گفت: دشمن از توانمندی نیروهای ما وحشت دارد، البته عظمت یک شخصیت در این است که دشمن از شجاعت، دانایی و تدبیر او در هراس باشد.

وهاب عزیزی دبیرکل جبهه جهادگران نیز از حضور و حمایت های آیت الله اختری از مجموعه فعالیت های جبهه جهادگران تشکر و قدردانی کرد و گفت: همه ما در یک جبهه واحد با تاسی به رهنمودهای رهبری در حمایت از آرمانهای انقلاب و محور مقاومت تلاش می کنیم در مسیر شهدا ثابت قدم باشیم. پویش ملی “گفتگو با سردار جهادگر” نیز که توسطه جبهه جهادگران فراخوان شده است با همین هدف بزرگ انجام می شود.

در ادامه عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور به نکته ای حائز اهمیت از تاریخ کربلا اشاره نمود که “ابن زیاد” (علیه لعنه) دشمن قدار و پلید برای خالی کردن اطراف خیمه ولایت، دست به حیله شد و اقدام به فرستادن امان نامه برای حضرت قمر بنی هاشم (ع) کرد. دشمن از وقتی که در تدارک جنگ با حضرت امام حسین (ع) بود، از شجاعت، تدبیر و کاردانی حضرت عباس (ع) اطلاع داشت؛ لذا از حضور او در خیمه ولایت می ترسید. 

وی افزود: حاج قاسم سلیمانی نیز به مثال حضرت عباس (ع) یک نیروی ولایت مدار و ارزشی بود که دشمن از دیدگاه والای شیعی و بینش عمیق او در دشمن شناسی می ترسید و به همین خاطر بود که آمریکا به عنوان یک کشور مدعی ابرقدرت جهانی، تمام امکانات خود را برای به شهادت رساندن سردار سلیمانی بسیج کرد و حتی در این راه تمامی تعهدات و پروتکل های جهانی را زیر پا گذاشت و به تعهدات خود نسبت به کشور میزبان نیز عمل نکرد.

وهاب عزیزی -ائمه جماعت

وهاب عزیزی- اختری