شیب تهران، راوی شرایط اقتصادی مردم آن می باشد و تهران تبدیل به نماد حال ناخوش شرایط اقتصادی شده است

 

۲۱ نفر شورای اسلامی شهر تهران و کاهش فاصله طبقاتی 

سعید. محمدحسینی دبیر اجرایی مدیران کارآمد انقلاب اسلامی

جهادگران نیوزسعید محمدحسینی در گفتگو با جهادگران نیوز در رابطه با توسعه مدرن شهری اظهار داشت: برخی از جامعه شناسان معتقدند توسعه مدرن شهری با خود نابرابری به همراه دارد ولی شهر می تواند این نابرابری را بصورتی قانونمند و قابل قبول مدیریت کند و این مستلزم برنامه ریزی منظم شهردار تهران، شورای اسلامی شهر و  مدیران شهری است که نسبت به کاهش شکاف طبقاتی، اقدامات عملی انجام دهند. 

ایشان در ادامه افزود: راهکارهای کاهش اختلاف طبقاتی در شهر تهران تا هر روز ثروتمندان ثروتمند تر نشوند و فقیران، فقیرتر نگردند و به سمت تعادل حرکت کنیم نه برعکس این می باشد که راهکارهای ذیل را در دستور کار قرار دهیم:

۱ – توسعه حمل و نقل عمومی و گسترش دسترسی به تمامی مناطق شهری با اولویت مناطق جنوبی 

۲ – افزایش امکانات رفاهی، خدماتی، تفریحی، بهداشتی و درمانی برای جنوب تهران در مقایسه با مناطق شمالی تهران

۳ – توزیع مدارس خوب بصورت عادلانه و برابرسازی آموزش و تلاش برای کاهش تمرکز آنها در مناطق شمالی

۴ – افزایش تراکم ساخت و ساز در مناطق کم برخوردار نسبت به مناطق ثروتمند نشین 

۵ – ایجاد باغ  محله ها و زمین های بازی کودکان در مناطق پایین شهر

۶ – احداث پارکینگ های عمومی در محله های جنوبی و کم درآمد

۷ – اولویت دادن به مناطق کم برخوردار در مسائل فرهنگی ، اقتصادی ، اجتماعی و بهداشتی و درمانی

۸ – احداث بیمارستان های مجهز در مناطق جنوب، جنوب غربی و جنوب شرقی تهران و جذب پزشکان حاذق بطور مثال در منطقه ۱۹ بیمارستان نیست 

۹ – افزایش سرانه فضای سبز با اولویت در جنوب شهر با ایجاد  پارک ها و بوستان ها 

۱۰ – ایجاد مجتمع های بزرگ و وسیع تجاری و تولیدی در جنوب تهران 

۱۱ – رسیدگی به وضعیت ساکنین در بافت های نابسامان و سکونت گاه های غیررسمی 

۱۲ – تخصیص بودجه بیشتر به مناطق  کم برخوردار و کم درآمد در زمان تصویب بودجه مناطق شهرداری 

۱۳ – استفاده از شورایاری مناطق جنوب شهر جهت مشارکت مردم در اجرایی نمودن طرح های کاهش فاصله طبقاتی 

۱۴ – سپردن سکان مدیریت شهری توسط مردم به خط فکری معتقد و دلسوز به قشر پایین و برطرف کردن نابرابری طبقاتی 

۱۵ – رساندن خطوط و ایستگاههای مترو به تمامی مسیرهای مناطق کم برخوردار مناطق جنوب، جنوب غربی و جنوب شرقی با الویت نسبت به بقیه مناطق تا حداکثر با ۵۰۰ متر پیاده روی دسترسی کامل به استفاده از مترو ارزان قیمت داشته باشند 

۱۶ – بازنگری طرح تفصیلی در مناطق کم برخوردار و تغییر کاربری و تثبیت پلاک ها و قطعات آنها در کمیسیون ماده ۵ و همچنین افزایش تراکم به منظور رونق بخشیدن به این مناطق ضعیف و جذب سرمایه گذار و سرازیر شدن سرمایه ها جهت ایجاد ساخت و ساز در این مناطق  

۱۷ – تمهیدات و امتیازهای تشویقی در بافت فرسوده و تخصیص منابع خاص در این مناطق  

 

انتهای پیام