شیب تهران، راوی شرایط اقتصادی مردم آن می باشد و تهران تبدیل به نماد حال ناخوش شرایط اقتصادی شده است
۲۱ نفر شورای اسلامی شهر تهران و کاهش فاصله طبقاتی
جهادگران نیوز – سعید محمدحسینی در گفتگو با جهادگران نیوز در رابطه با توسعه مدرن شهری اظهار داشت: برخی از جامعه شناسان معتقدند توسعه مدرن شهری با خود نابرابری به همراه دارد ولی شهر می تواند این نابرابری را بصورتی قانونمند و قابل قبول مدیریت کند و این مستلزم برنامه ریزی منظم شهردار تهران، شورای اسلامی شهر و مدیران شهری است که نسبت به کاهش شکاف طبقاتی، اقدامات عملی انجام دهند.
ایشان در ادامه افزود: راهکارهای کاهش اختلاف طبقاتی در شهر تهران تا هر روز ثروتمندان ثروتمند تر نشوند و فقیران، فقیرتر نگردند و به سمت تعادل حرکت کنیم نه برعکس این می باشد که راهکارهای ذیل را در دستور کار قرار دهیم:
۱ – توسعه حمل و نقل عمومی و گسترش دسترسی به تمامی مناطق شهری با اولویت مناطق جنوبی
۲ – افزایش امکانات رفاهی، خدماتی، تفریحی، بهداشتی و درمانی برای جنوب تهران در مقایسه با مناطق شمالی تهران
۳ – توزیع مدارس خوب بصورت عادلانه و برابرسازی آموزش و تلاش برای کاهش تمرکز آنها در مناطق شمالی
۴ – افزایش تراکم ساخت و ساز در مناطق کم برخوردار نسبت به مناطق ثروتمند نشین
۵ – ایجاد باغ محله ها و زمین های بازی کودکان در مناطق پایین شهر
۶ – احداث پارکینگ های عمومی در محله های جنوبی و کم درآمد
۷ – اولویت دادن به مناطق کم برخوردار در مسائل فرهنگی ، اقتصادی ، اجتماعی و بهداشتی و درمانی
۸ – احداث بیمارستان های مجهز در مناطق جنوب، جنوب غربی و جنوب شرقی تهران و جذب پزشکان حاذق بطور مثال در منطقه ۱۹ بیمارستان نیست
۹ – افزایش سرانه فضای سبز با اولویت در جنوب شهر با ایجاد پارک ها و بوستان ها
۱۰ – ایجاد مجتمع های بزرگ و وسیع تجاری و تولیدی در جنوب تهران
۱۱ – رسیدگی به وضعیت ساکنین در بافت های نابسامان و سکونت گاه های غیررسمی
۱۲ – تخصیص بودجه بیشتر به مناطق کم برخوردار و کم درآمد در زمان تصویب بودجه مناطق شهرداری
۱۳ – استفاده از شورایاری مناطق جنوب شهر جهت مشارکت مردم در اجرایی نمودن طرح های کاهش فاصله طبقاتی
۱۴ – سپردن سکان مدیریت شهری توسط مردم به خط فکری معتقد و دلسوز به قشر پایین و برطرف کردن نابرابری طبقاتی
۱۵ – رساندن خطوط و ایستگاههای مترو به تمامی مسیرهای مناطق کم برخوردار مناطق جنوب، جنوب غربی و جنوب شرقی با الویت نسبت به بقیه مناطق تا حداکثر با ۵۰۰ متر پیاده روی دسترسی کامل به استفاده از مترو ارزان قیمت داشته باشند
۱۶ – بازنگری طرح تفصیلی در مناطق کم برخوردار و تغییر کاربری و تثبیت پلاک ها و قطعات آنها در کمیسیون ماده ۵ و همچنین افزایش تراکم به منظور رونق بخشیدن به این مناطق ضعیف و جذب سرمایه گذار و سرازیر شدن سرمایه ها جهت ایجاد ساخت و ساز در این مناطق
۱۷ – تمهیدات و امتیازهای تشویقی در بافت فرسوده و تخصیص منابع خاص در این مناطق
انتهای پیام