وهاب عزیزی:‌ توهم پیروزی علت شکست اصولگرایان در دو انتخابات پیشین بود

 

ساز و کار وحدت اصولگرایان از ظرفیت کافی برای اجماع سازی برخوردار نیست 

وهاب عزیزی

جهادگران نیوزوهاب عزیزی دبیرکل جبهه جهادگران ایران اسلامی، با انتقاد از روند جاری در درون جریان اصولگرایی گفت: متاسفانه دوستان اصولگرا انتخابات مجلس یازدهم را مبنا قرار داده و نسخه مشابه آن را برای انتخابات ۱۴۰۰ تجویز می‌کنند؛ در حالی که جنس این انتخابات متفاوت از انتخابات سال گذشته است. مضاف بر آن، شرایط سیاسی و افکار عمومی جامعه سیال بوده و دائم در حال تغییر است؛ لذا نمی‌شود از یک راه حل مشابه برای دو مسئله متفاوت استفاده کرد.

مدیرمسئول جهادگران نیوز تصریح کرد: شکست اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ و ۹۶ محصول توهم پیروزی، تفکر بسته، خودمرجع پنداری و تنگ نظری کسانی است که مانع از تشکیل وحدت فراگیر شدند. در واقع دافعه بی مورد و سلیقه‌ای موجب ریزش همراهان و مانع پذیرش رویش‌های جدید می‌شود. به پیشکسوت‌ها و بزرگان جریان اصولگرایی توصیه می‌کنم، جزوه‌های دست نویس و کهنه را کنار گذاشته و با استفاده از پتاسیل جوان‌های نخبه، نسخه جدیدی را برای تشکیل وحدت جامع و فراگیر تهیه نمایند.

تحلیلگر مسائل سیاسی با انتقاد از طرح شورای وحدت اصولگرایان گفت: شورای وحدت تعداد اعضای اصلی را ۱۷ نفر اعلام کرده است که به جز سلیقه شخصی هیچ مبنای منطقی و مسند مورد قبول ندارد. با یک نگاه اجمالی به راحتی می‌شود فهمید که ترکیب این شورا کاملا سلیقه‌ای و متاثر از تفکر دهه ۶۰ تشکیل شده است. اصولگرایان برای ایجاد یک وحدت فراگیر و پیروزی در انتخابات ۱۴۰۰ می‌بایست از همه جریان‌ها، گروه ها، فعالین رسانه‌ای و چهره‌های تاثیر گذار همسو برای حضور در جمع خود و برخورداری از مشورت آنها، دعوت کنند.

دبیرکل جبهه جهادگران ایران اسلامی از یک آشفتگی در پایگاه اجتماعی اصولگرایان خبر داد و افزود: نیرو‌های ارزشی که در محلات و مناطق بدنه پایگاه اجتماعی جریان اصولگرایی را تشکیل می‌دهند، این روز‌ها با یک سردرگمی و شرایط مه آلود مواجه هستند. این نیرو‌ها انبوهی از پیام‌های دعوت به همکاری و فعالیت در ستاد‌های انتخاباتی را از مراجع مختلف دریافت می‌کنند. شورای ائتلاف، شورای وحدت اصولگرایان، جبهه پایداری، جهادگران، جبهه “همنا”، ائتلاف مدیران کارآمد انقلاب اسلامی، جمعیت رهپویان، جمعیت ایثارگران و گروه‌های دیگر برای انتخابات فعال هستند. همه این گرو‌ها هم ادعای اصولگرایی و ولایتمداری و ولایت پذیری دارند. البته از نظر من تکثر در انتخابات شورای شهر مفید است، ولی روند این چنینی در انتخابات ریاست جمهوری شکست قطعی را به همراه دارد.

وی تصریح کرد: به شورای وحدت اصولگرایان توصیه می‌کنم ضمن تجدید نظر در ترکیب اعضای اصلی، از ورود مصداقی به انتخابات شورای شهر تهران و ارائه لیست خودداری کند. چون تعداد پذیرش و ظرفیت لیست شورا‌ها خیلی محدود و مستعد تولید و تکثیر اختلاف بین گرو‌های مختلف است، ورود به آن مانع وحدت حداکثری می‌شود. شورای وحدت بهتر است کشور را فدای شورای شهر تهران نکند. این روز‌ها شرایط کشور به گونه‌ای است که امید همه مردم به تشکیل یک دولت کارآمد و حزب الهی است. اگر اصولگرا‌ها در این خصوص کوتاهی کنند، هرگز مورد بخشش مردم قرار نخواهند گرفت.

 

انتهای پیام/