بانکها مشتری مداری را زیر بنای تمامی فعالیتهای تجاری و اقتصادی خود قرار دهند

 

سید محمدعلی دریاباری کارشناس امور بانکی گفت: بانکها نقش اساسی در اقتصاد کشور ایفا می کنند و هرگونه تحول در سیستم بانکی کشور می تواند تا حدود زیادی بر فعالیتهای تجاری کشور تاثیر گذار باشد.

سید محمدعلی دریاباری کارشناس امور بانکی

جهادگران نیوز – سید محمدعلی دریاباری کارشناس امور بانکی، در گفتگو با جهادگران نیوز اظهار داشت: بطور کلی بانکها نقش اساسی در اقتصاد کشور ایفا می کنند و هرگونه تحول در سیستم بانکی کشور می تواند تا حدود زیادی بر فعالیتهای تجاری کشور تاثیر گذار باشد. ایجاد شفافیت در تراکنشهای مالی، افزایش رقابت، توسعه بانکداری الکترونیکی، تنوع در سوددهی و معرفی حسابهای جدید سپرده و بسته های اعتباری، حضور در بورس اوراق بهادار و تعیین قیمت اسمی سهام، واگذاری سهام بانک به کارکنان و اشخاص حقیقی و حقوقی و پیش بینی و تعیین میزان سود هر سهام بر اساس صورت های مالی منتهی به پایان دوره مالی از جمله تفاوتی است که می توان بین بانکهای دولتی و خصوصی به ان اشاره کرد.
دریاباری در باره انتظارات مشتریان از بانکها بیان داشت: بانکها مشتری مداری را زیربنای تمامی فعالیتهای تجاری و اقتصادی خود قرار داده و با جذب و آموزش نیروی انسانی متخصص، متعهد و دلسوز، بکارگیری تکنولوژی روز و سرعت دسترسی به خدمات بانکی و ایجاد ارتباط با مشتریان و بررسی نیازهای مشتریان، معرفی محصولات و خدمات الکترونیکی و ارایه خدمات با سرعت بالا همراه با صحت و توام با احترام موجب جذب و رضایتمندی مشتریان می گردند.
ایشان معتقد است: ” انچه در هر سازمانی منجر به بهره وری واقعی، مداوم و مستمر می گردد بهره وری منابع انسانی است. مدیران موفق و کارامد با اعمال مکانیزم هایی چون پرورش نیروی انسانی، احترام و ارزش نهادن به انسان، از بین بردن محیط ترس و جایگزین نمودن محیط اعتماد برای نقد نمودن، عدالت در توزیع پاداش، ترفیع و ارتقا کارکنان بر اساس شایسته سالاری باعث می گردند نیروی انسانی خود را متعلق به سازمان بداند و در جهت اهداف سازمانی گامهای موثری بردارد.

 

انتهای پیام/