انتخابات ۱۴۰۰ گرفتار کرونا است / با گران شدن هزینه های اینترنت، ارتباط در فضای مجازی نیز کاهش پیدا می کند

 

فعال سیاسی اصولگرا گفت: فضای انتخاباتی کشور متاثر از همه گیری ویروس کرونا روزهای سردی را تجربه می کند.

وهاب عزیزی؛ انتخابات 1400 کرونا گرفته استجهادگران نیوز وهاب عزیزی دبیرکل جهادگران ایران اسلامی، با اشاره به استقبال کم داوطلبان در روزهای اول ثبت نام انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: انتخابات هم مانند دیگر مناسبت های اجتماعی تحت تاثیر منفی ویروس کرونا قرار گرفته است. با شیوع ویروس کرونا یک سری محدودیت های ارتباطی و اجتماعی به زندگی مردم وارد شد که قابل چشم پوشی نیست.

وی افزود: در یک سال گذشته بخش عظیمی از اجتماعات فرهنگی مذهبی تعطیل شد یا به حداقل ممکن رسید. بن مایه هر انتخاباتی به عنوان یک جشنواره سیاسی اجتماعی، تجمعات و مراسم ها است. در مراسم مذهبی و اجتماعات سنتی حس مسئولیت پذیری افراد فعال می شود، متاسفانه در یک سال گذشته کم شدن ارتباطات حضوری تاثیری زیادی بر زندگی مردم گذاشته است.

مدیر مسئول جهادگران نیوز تصریح کرد: برنامه های روزانه مساجد، هیئت های مذهبی، مراسم های جشن اعیاد و جشن های مناسبتی خاص، مراسم های مربوط به مناسک حج، مراسم اربعین و امثالهم در یک سال گذشته تعطیلی و محدودیت های سختی را تجربه کردند. مضاف بر اینکه چشم انداز روشنی هم تا خرداد ۱۴۰۰ برای رفع محدودیت ها قابل پیش بینی نیست. لذا می توانیم بگوییم که انتخابات هم کرونا گرفته است و یا کرونا انتخابات را گرفته است.

این فعال سیاسی توصیه کرد: کلیه برنامه ریزان و تصمیم گیران در امر انتخابات حتما در محاسبات خودشان آیتم کرونا را لحاظ کنند. با شرایطی که توضیح داده شد، فضای انتخابات نیاز به توجه بیشتر و تقویت بنیادین دارد. ارتباطات، پایه و اساس یک انتخابات سالم و پرشور است. در شرایط فعلی که به مردم توصیه می شود ارتباط چهره به چهره و حضوری را کاهش دهند، تنها راه چاره افزایش ارتباط آنلاین و رسانه ای هست. برای افزایش ارتباط مردم بایستی زیرساخت ارتباطی در بستر اینترنت تقویت شود.

وی اظهار کرد: مصوبه مجلس مبنی بر افزایش ۱۰ درصدی بهای اینترنت، در شرایط فعلی یک اشتباه راهبردی بود. مجلس بهتر بود هزینه تقویت پیام رسان های داخلی را از محل دیگری تامین می کرد. این روزها تنها و حداقل دلخوشی مردم ارتباط در فضای رسانه ای است. با گران شدن هزینه های اینترنت، ارتباط در فضای مجازی نیز کاهش پیدا می کند که این موضوع می تواند به عاملی برای افزایش افسردگی اجتماعی منجر شود.

 

انتهای پیام/