وهاب عزیزی؛ احزاب در کشور ما به بلوغ سیاسی لازم نرسیده اند و خودشان مانع رشد شخصیت های آزاد و مردمی مثل شهید رجایی هستند

 
تحلیلگر مسائل سیاسی درباره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ توضیحاتی ارائه کرد.
 
وهاب عزیزی دولت جوان جهادی
 
جهادگران نیوزوهاب عزیزی تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره الگوی مناسب برای ریاست جمهوری سال آینده گفت: معتقدم که مشکلات امروز کشور خیلی کم تر از دهه اول انقلاب است و راه حل آن نیز در فرمایش مقام معظم رهبری بیان شده است، بنابراین یک دولت جوان و جهادی به این مفهوم که وابستگی و آلودگی به مراکز رانت خواری نداشته باشد می تواند کشور را از بحران تحریم و رکود اقتصادی نجات دهد.
 
او ادامه داد: دولت شهید رجایی یک الگوی مناسب برای تشکیل یک دولت چابک، کارا و با تفکر جهادی است. مرحوم شهید رجائی از بطن جامعه برخواسته بود، وفاداری و تعلق خاطر ویژه به رهبری نظام  داشت. شهید رجایی درک عمیقی از مشکلات مردم داشت. جامعه ما یک جامعه پویا و زنده است؛ قطع یقین در بین نخبگان کسانی هستند که عملکرد و خصوصیاتی نزدیک به شهید رجایی را داشته باشند، ولی به دلیل محدودیت ها و انحصار جریان های سیاسی فرصت معرفی پیدا نکرده اند.
 
عزیزی افزود: شاید سوال این باشد که چرا احزاب برای شناساندن این افراد به جامعه کمک نمی کنند؛ پاسخ من این است که احزاب در کشور ما به بلوغ سیاسی لازم نرسیده اند و خودشان مانع رشد شخصیت های آزاد و مردمی مثل شهید رجایی هستند. لذا وضعیت سیاسی کشور ایجاب می کند بدون تکیه بر احزاب، گروه و جریان های مردمی پیش قدم شوند و از کسانی دعوت به حضور کنند که خصوصیات شخصی مثل شهید رجایی را داشته باشند.
 
دبیرکل جهادگران ایران اسلامی گفت: معتقدم کسانی که سابقه خدمت و فعالیت در نهادهای انقلابی به ویژه بسیج و سپاه را دارند برای تشکیل دولت جوان و جهادی در اولویت هستند. منظور از دولت جوان، دولتی است که ترکیب اعضای آن جدید و با تفکر نو و متناسب با نیازهای امروز جامعه باشند. 
 
تحلیلگر مسائل سیاسی تاکید کرد: در حال حاضر از بین خیر الموجودین می توان از بین اشخاصی مثل سعید جلیلی، محمد باقر قالیباف، سعید محمد، پرویز فتاح، حسین دهقان و محمود احمدی نژاد یکی را مورد بررسی قرار داد. چون با مطرح شدن شرایط جدید برای نامزدهای ریاست جمهوری؛ عملا مسیر برای خیلی از  نخبگان مسدود شده است.
 
 
انتهای پیام/