سید محمدعلی دریاباری؛ بانکها میبایستی حسابهای مازاد را براساس درخواست مشتریان بسته و به یکی از حسابهای  موردنظر  مراجعه کنندگان واریز نمایند

 

با عنایت به بخشنامه بانک مرکزی به بانکها هر مشتری نزد هریک از بانکها می تواند دارای یک حساب قرض الحسنه؛ یک حساب کوتاه مدت و یک حساب جاری باشد.

سیدمحمدعلی دریاباری

سید محمدعلی دریاباری کارشناس امور بانکی در گفتگو با جهادگران نیوز، در پاسخ به سوالات بیشمار هموطنان گرامی مبنی بر اینکه، از سامانه پیامکی بانکها پیامی با این مضمون که مشتری گرامی شما دارای حساب بانکی مازاد می باشید لذا بمنظور تعیین تکلیف حساب مازاد خود به یکی از شعب یا سامانه خدمات اینترنتی مراجعه نمایید؛ بیان داشت: با عنایت به بخشنامه بانک مرکزی به بانکها هر مشتری نزد هریک از بانکها می تواند دارای یک حساب قرض الحسنه؛ یک حساب کوتاه مدت و یک حساب جاری باشد لذا بانکها میبایستی حسابهای مازاد را بر اساس درخواست مشتریان بسته و به یکی از حسابهای  موردنظر  مراجعه کنندگان واریز نمایند.

این کارشناس ارشد مدیریت اجرایی در ادامه افزود: بعنوان مثال مشتری نزد یکی از شعب بانکها دارای چهار فقره حساب قرض الحسنه؛ سه فقره حساب کوتاه مدت؛ دو فقره حساب جاری میباشد. لذا بر اساس پیامک دریافتی میبایستی به شعبه مربوطه مراجعه و نسبت به بستن حسابهای اضافی اقدام نماید.

ایشان با توجه به شیوع بیماری کرونا به هموطنان تاکید داشت: بنظر اینجانب با عنایت به شیوع بیماری کرونا و پیشگیری از انتقال  آن و حفظ سلامتی  هموطنان عزیز و کارکنان بانکها، مشتریان گرامی بمنظور تعیین تکلیف حسابهای مازاد خود نیازی نیست به شعبه مربوطه مراجعه نمایند. زیرا این پیامکهای جنبه اطلاع رسانی دارد و بانکها حسابهای مازاد را  پس از موعد مقرر و عدم مراجعه مشتری بطور خودکار مسدود و مانده آن را به یکی از حسابهای مشتریان منتقل می نمایند.

 

انتهای پیام/