آیت الله عباسعلی اختری؛ جامعه شناسی اسلامی به انسان معیار و بینش می دهد

 

 عضو مجلس خبرگان رهبری با حضور در تریبون تصویری جهادگران ضمن حمایت از حرکت های جهادی، در خصوص سرمایه های ملی کشور صحبت کردند.

آیت الله اختری

جهادگران نیوزوهاب عزیزی دبیرکل جهادگران ایران اسلامی با سپاس از حضور حضرت آیت الله اختری در ستاد جهادگران، به سرمایه های ملی کشور اشاره کردند  و راجع به پاسداری از این سرمایه ها توضیح و تبیین ایشان را خواستار شدند.

دبیرکل جهادگران گفت: ما باور داریم و معتقدیم  هستیم ملت ایران یک ملت محکم، غنی و ثروتمند است که سرمایه های عظیمی دارد. درباره سرمایه های ملت ایران  برای دوستان جهادگر توضیح بفرمایید. تبیین شما موجب می شود  تا ایرانیان به داشته هایشان افتخار کنند.

حضرت آیت الله اختری فرمودند: بنده در دانشگاه های مختلف تهران جامعه شناسی را تدریس کرده ام. جامعه شناسی اسلامی افتخارآمیز است و با جامعه شناسی غربی بسیار متفاوت است. جامعه شناسی غربی، گذشته های تاریخ را تنظیم می کند در حالی که  جامعه شناسی اسلامی از پیش به انسان معیار و بینش می دهد. یکی از درسهای بسیار مفید در جامعه شناسی اسلامی، تفاوت جامعه رشید و غیررشید است.

عضو ائمه جماعات کشور افزود: یکی از ویژگیهایی جامعه اسلامی رشید، رشد و آگاهی داشتن بر داشته های خویش است. فرد رشید و جامعه رشید سرمایه های خود را می شناسد و آنها را حفظ می کند. یک مصداق سرمایه که به نظر دنیاگرایان اهمیت دارد ولی در نزد خداپرستان اهمیت چندانی ندارد سرمایه های زیرزمینی است. البته سرمایه زیرزمینی عامل قیام یک ملت است و مهم میباشد. از نظر امام خمینی یک سرمایه هم با عنوان سرمایه های روی زمینی وجود دارد. منظور از سرمایه های روی زمینی یک ملت و کشور، متفکران، اندیشمندان، عالمان، امیران، سرداران، معلمان و فرهنگ سازان آن است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: تمام دشمنان ما بخاطر اهمیت داشته هایمان بر ما حسودی می ورزند. در قرآن آمده است که دشمنان شما همه بر شما حسودی می کنند. اگر سرمایه عظیمی نداشته باشیم دشمن به چه چیز حسودی می کند؟! دشمن بر دانشمند محسن فخری زاده ها،‌ دکتر تهرانی مقدم ها، شهید بهشتی ها، شهید مطهری ها حسودی می ورزند. دشمن بر مکتب، شخصیت ها و دانشمندان ما حسودی می کند. یادمان نرود و بارها این را تکرار کنیم که دشمن بر اصل حیاتی عقیده ما به امامت ما حسودی می کند. دشمن بر دین ما حسودی می کند.

حضرت آیت الله اختری در ادامه گفتند: یک مورد تاریخی که برای یکی دوسال پیش است را یادآوری می کنم. زمانی که شینزو آبه نخست وزیر ژاپن بعنوان سفیری از طرف ترامپ برای ابلاغ پیامی به خدمت مقام معظم رهبری آمد. پیامش مورد بی اعتنایی قرار گرفت. اما مقام معظم رهبری برخورد آموزنده ای با او داشت.

یک کاربر ژاپنی در حساب توئیتر خود در واکنش به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخست وزیر ژاپن اینگونه نوشت: برای ایشان (آیت الله خامنه ای) احترام قائل هستم، ایران غروری دارد که ما در ژاپن باخته ایم. رهبر قدرتمند ایران حسرت برانگیز و رشک برانگیز است. در این زمانه این مورد شاهدی است بر اینکه دشمن بر اصل عقیدتی ما به امامت شدیدا حسودی می کند و رشک می  برد و حسرت میخورد که آنها چنین رهبر و اصل اساسی ندارند.

 

انتهای پیام/