جهادگران نیوز: حاشیه‌های امروز مجلس/ تذکراتی که بی‌ تریبون ماندند

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه 19 آذر) حاشیه‌هایی به همراه داشت.

به گزارش پایگاه خبری جهادگران نیوز و به نقل از خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 19 آذر) مجلس شورای اسلامی، دارای حواشی ریز و درشتی بود.

* زمانی که وقت 5 دقیقه‌ای ارائه گزارش سیده فاطمه حسینی نماینده تهران درباره شرکت‌های دانش‌بنیان به پایان رسید، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عضو هیات رئیسه دو بار به وی تذکر پایان وقت داد که این نماینده توجهی نکرد، اما قاضی‌زاده هاشمی با اشاره دست از پزشکیان خواست به حسینی تذکر پایان وقت بدهد.

* تذکر و گفتگوی تند نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه با پزشکیان رئیس جلسه و قاضی‌زاده هاشمی در محل هیات رئیسه آنقدر بالا گرفت که قاضی‌پور بین این دو عضو هیات رئیسه قرار گرفته و درخواست‌هایش را مطرح کرد.

* وقتی مدیران عامل شرکت‌های دانش‌بنیان و نمایندگان آنها دغدغه‌ها، مشکلات و درخواست‌هایشان در صحن علنی مجلس مطرح می‌کردند، تعداد زیادی از نمایندگان در اطراف غلامی وزیر علوم و ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تجمع و درخواست‌های خود را مطرح کرده و نامه‌هایی را به آنها می‌دادند.

* تعداد زیادی از نمایندگان مجلس حین بررسی مسائل و مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان خواستار ارائه تذکر بودند، اما مسعود پزشکیان رئیسه جلسه نسبت به این تذکرات بی‌توجه بود.

* هنگامی که کمیجانی قائم مقام بانک مرکزی پشت تریبون مجلس آمد و بنا داشت تا گزارشی را از خدمات و تسهیلات بانک مرکزی به شرکت‌های دانش بنیان اعلام کند، تعدادی از نمایندگان ایستاده تذکرات پیاپی‌ای را به این مدیر بانک مرکزی اعلام کردند؛ صباغیان بافقی،‌ نماینده مهریز، ادیانی نماینده قائم‌شهر، علیجانی نماینده تهران، کوچکی‌نژاد نماینده رشت، بیگدلی نماینده خدابنده، سلیمی نماینده محلات، گلمرادی نماینده ماهشهر برخی از نمایندگان معترض به کمیجانی بودند.

* رفتن قاضی‌پور نماینده ارومیه به سمت پزشکیان رئیس جلسه و بیان اظهارات تند به وی منجر به آن شد که نایب رئیس مجلس واکنش نشان داده و خطاب به قاضی‌پور بگوید؛ جلسه را چرا بهم می‌زنی؟! اگر بنا بر تذکری دارید، بنشینید تا من وقت بدهم.

انتهای پیام/