بررسی طرح‌های ضدآمریکایی در کمیسیون امنیت ملی مجلس

بر اساس برنامه کمیسیون‌های تخصصی مجلس، طرح‌های ضدآمریکایی در کمیسیون امنیت ملی مجلس بررسی خواهد شد؛ به علاوه وزرای راه، دادگستری و کشور میهمان کمیسیون‌های اقتصادی و شوراها برای پاسخ‌گویی به سوالات نمایندگان خواهند بود.

به گزارش پایگاه خبری جهادگران نیوز و به نقل از حوزه پارلمانی خبرگزاری فارس، دستورات جلسه هفتگی کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی از روز شنبه لغایت چهارشنبه (6 الی 10 مهر) منتشر شد.

بر همین اساس،‌‌ وزرای علوم و آموزش و پرورش در روز دوشنبه 8 مهر به کمیسیون آموزش آمده و درباره برنامه‌های وزارتخانه‌های متبوع خود برای آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مدارس توضیحاتی را ارائه خواهند کرد.

رؤسای تأمین اجتماعی و بهزیستی هم مهمان روز سه‌شنبه کمیسیون اجتماعی بوده و در مورد حوزه‌های اقتصادی، درمانی و رفاهی سازمان‌های خود و پیشنهادات و برنامه‌های آتی‌شان توضیحاتی را ارائه خواهند کرد.

اتفاقات اخیر در بورس پایه با حضور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در روز دوشنبه در کمیسیون اقتصادی بررسی خواهد شد. همچنین وزرای راه و دادگستری مهمان روز سه‌شنبه این کمیسیون بوده و به سؤالات حسن نوروزی نماینده رباط‌کریم و محمدرضا صباغیان نماینده مهریز پاسخ خواهند داد.

همچنین دوشنبه طرح‌های ضدآمریکایی در کمیسیون امنیت ملی بررسی خواهد شد.

به علاوه، عبدالرضا رحمانی فضلی 9 مهر به کمیسیون امور داخلی کشور به شوراها آمده و پاسخگوی سؤالات 10 نماینده خواهد بود.

مسائل و مشکلات درمانی جانبازان و عدم پوشش مناسب هزینه‌های آنان با حضور رئیس بنیاد شهید، مدیرعامل بیمه دی، معاون درمان وزارت بهداشت، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت و مسئولین سازمان برنامه و بودجه روز دوشنبه در کمیسیون بهداشت بررسی خواهد شد.

اعضای هیأت تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در روز دوشنبه در کمیسیون صنایع انتخاب خواهند شد، ضمن اینکه سه‌شنبه هم وزیر اطلاعات گزارشی را درباره امنیت تولید و سرمایه‌گذاری به اعضای این کمیسیون ارائه می‌کند.

8 مهر هم نظام تخصیص آب در کشور با حضور مسئولین وزارتخانه‌های نیرو،‌ کشاورزی، سازمان حفاظت محیط زیست، شورای عالی استان‌ها، سازمان برنامه و بودجه و سازمان هواشناسی بررسی خواهد شد.