افتخاری: جنگنده‌های آمریکایی حق نداشتند به هواپیمای مسافربری ایرانی نزدیک شوند

 

فعال اصولگرا گفت: همه کشور‌ها برای حفظ تمامیت ارضی خودشان حمله جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران را محکوم کنند.

به گزارش پایگاه خبری جهادگران نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، لاله افتخاری نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تهدید هواپیمای مسافربری ایرانی توسط جنگنده‌های آمریکایی، گفت: گفته شده که در سال‌های قبل هم رژیم صهیونیستی و یا آمریکا از این اقدامات داشته که ما هرگز این دو را از یکدیگر جدا نمی‌دانیم.

او ادامه داد:کما اینکه ما همواره شاهد سابقه نقض حقوق بشر و قوانین بین‌المللی در پرونده آمریکا بوده‌ایم و این اقدام هم در راستای همان جنایات گذشته‌شان انجام شده است؛ ظاهرا می‌خواستند از این فرصت برای رسیدن به اهداف خودشان استفاده کنند که ما به شدت این مورد را محکوم می‌کنیم و این موضوع باید از مجامع حقوقی و رسمی پیگیری شود.

افتخاری ادامه داد: همچنین تک تک مسافران این پرواز، حتی افرادی که آسیب ندیده‌اند هم باید این موضوع را پیگیری کنند، زیرا تمام آن‌ها استرس گرفته‌اند؛ علاوه بر این، خلبانی که هم به موقع اقدام کرده و نگذاشته که یک مصیبت عمومی برای کشور رقم بخورد باید مورد تجلیل قرار بگیرد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: تمامی کشور‌های دیگر هم باید بدانند که آمریکایی‌ها اگر بخواهند از خاک آن‌ها استفاده کنند و یا به هر نحوی در کشورشان حضور داشته باشند، قطعا علیه امنیت خود آنها اقدام خواهند کرد و آنها را با مشکلات عدیده مواجه می کنند.

 عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری اضافه کرد: اگر چه که سوریه هرگز آمریکا را درون کشور خود راه نداده و آمریکا خود خوانده به آنجا رفته است، اما سایر کشور‌هایی هم که به نحوی خود را عامل برنامه‌های آمریکا قرار داده‌اند باید نسبت به این موضوع توجه جدی داشته باشند.

او بیان کرد: بنده متخصص نیستم که بگویم نیت‌شان از حمله به هواپیمای مسافربری ایرانی چه بوده است، اما به هر دلیلی که این موضوع رخ داده باشد، خلاف قانون بوده و مورد پیگیری قرار خواهد گرفت و این جنگنده به هیچ دلیلی حق نداشته در آسمانی که متعلق به کشور دیگری است و هواپیمای کشور ما در حال حرکت در مسیر تعیین شده خودش بوده قرار بگیرد؛  پس این کار با هر هدف و نیتی که انجام شده خلاف قوانین و مقررات است و هیچ دادگاه و محکمه‌ای نمی‌تواند این توجیهات را بپذیرد.

افتخاری گفت: انتظار داریم که همه کشور‌های دیگر هم برای حفظ تمامیت ارضی خودشان هم که شده این حرکت زشت را محکوم کرده و نگذارند که جامعه بشریت بیشتر از این از اقدامات خودخواهانه آمریکا و اعوان و انصارشان آسیب ببینند؛ البته آمریکا هم باید آماده ارائه هر پاسخی که مسئولان ما صلاح می‌دانند باشد؛ حال چه این پاسخ حقوقی و قضائی باشد و چه عملیاتی.

انتهای پیام/