قاسمی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛ برگزاری مراسم‌ محرم به صورت حداقلی و در فضای باز/ ابلاغ ضوابط مراسم محرم تا پایان هفته

 

دبیر کمیته امنیتی اجتماعی ستاد مبارزه با کرونا از ابلاغ دستورالعمل‌های برگزاری مراسم‌ محرم تا فردا یا نهایتا پایان هفته به دستگاه‌های اجرایی تمامی استان‌ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری جهادگران نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسین قاسمی دبیر کمیته امنیتی اجتماعی ستاد ملی مبارزه با کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به برگزاری مراسم ماه محرم و تاکید رئیس جمهور بر این موضوع اظهار کرد: برای حضور مردم در مساجد جهت برگزاری مراسم ماه محرم، ساعت بندی خاصی انجام نشده است.

او با بیان اینکه برای برگزاری مراسم‌ محرم چند اصل کلی وجود دارد، بیان کرد: برخی از این اصل‌ها به ستاد ملی مبارزه با کرونا ابلاغ شده و ما آن را در قالب دستورالعملی تهیه کردیم تا به دستگاه‌ها و استان‌ها ابلاغ کنیم.

دبیر کمیته امنیتی اجتماعی ستاد ملی مبارزه با کرونا یادآور شد: یکی از دستورالعمل‌ها این است که مدت روزهای برگزاری مراسم‌ محرم و ساعت آن کوتاه‌تر از سال‌های قبل باشد و تجمعات به صورت حداقلی در فضای باز اجرا شود.

قاسمی تصریح کرد: دستورالعمل‌های برگزاری مراسم امام حسین (ع) تصویب شده و تا فردا یا نهایتا پایان هفته به دستگاه‌ها و تمامی استان‌ها ابلاغ می‌شود.

او در پایان با اشاره به استفاده اجباری افراد از ماسک و عرضه آن در مراسم ماه محرم، گفت: عرضه ماسک در حیطه وظایف وزارت صمت است و ما وظیفه‌ای در این زمینه نداریم.

 

انتهای پیام/