جنیدی: تخلفات شوراهای شهر به نسبت اعضای ۱۲۰ هزار نفری آن بالا نیست

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه احتمال تخلف در هر دستگاه، نهاد و سازمانی طبیعی است، گفت: باید به این نکته اشاره شود که میزان تخلفات به عنوان مثال در شوراها که جمعیتی حدود ۱۲۰ هزار نفر دارند بسیار کم است.

لعیا جنیدی در جریان نوزدهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها که در محل ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد در پاسخ به این پرسش که ایا انتخابات شورای عالی استان‌ها در پایان خرداد ماه یا زمان دیگری برگزار خواهد شد اظهار کرد: در این زمینه بنده اطلاعی ندارم و باید کسب اطلاعات لازم در این زمینه اظهارنظر کنم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شورای حل اختلاف نظارتی بر عملکرد و همچنین تخلفات اجتماعی شوراها در روستاها و شهرها دارد یا خیر گفت: به هر طریق احتمال تخلف در هر دستگاه، نهاد و سازمانی طبیعی است اما باید به این نکته اشاره شود که میزان تخلفات به عنوان مثال در شوراها که جمعیتی حدود 120 هزار نفر دارند بسیار کم است. نسبت تخلف در شوراها عدد بسیار کمی است و باید در مقابل تخلفات مزایا و عملکرد شوراها را هم بسنجیم و در واقع در بحث تخلفات باید به موضوع عملکردی دستگاه‌ها نیز توجه شود.

جنیدی ادامه داد: البته آمار دقیقی در بحث سلب عضویت اعضای شوراها در شهرها در حال حاضر وجود ندارد اما به طور کلی شاید یک دهم درصد تخلفات به سلب عضویت اعضا در شوراها منجر شود.

وی در ارتباط با توجه معاونت حقوقی رئیس جمهور به جایگاه شوراها گفت: در این زمینه تلاش کرده‌ایم که در هر لایحه‌ای که نیاز باشد، از ظرفیت شوراها نیز استفاده کنیم به عنوان مثال در لایحه شهروندی تاکید ویژه‌ای بر عضویت شوراها شده است و در سایر لوایح دیگر از ظرفیت شوراها استفاده می‌شود.

معاون حقوقی رئیس جمهور در خصوص جایگاه شوراها گفت: باید این جایگاه ارتقاء یابد ضمن اینکه کارگروه ویژه‌ای برای حل و فصل کردن مشکلات در این معاونت تشکیل خواهد شد و از وظایف این کارگروه می‌توان به اصلاح قوانین و مصوبات شوراها و همچنین کاهش ابطال مصوبات شوراها اشاره کرد.