اقدام اورژانسی دولت، واکسنی برای احیای تولید

وزیر کشور طی دو هفته قبل از تشکیل اورژانس سرمایه گذاری و تولید در کشور خبر داد که باشگاه خبرنگاران جوان در این گزارش به بررسی ابعاد این طرح پرداخته است.
به گزارش پایگاه خبری جهادگران نیوز و به نقل از خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، دو هفته قبل بود که عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در همایش استانداران سراسر کشور از تشکیل اورژانس سرمایه گذاری و تولید در کشور خبر داد و گفت که ما پیشنهاد دادیم این “اورژانس سرمایه گذاری “در قالب کارگروه‌های تولید در سراسر کشور تشکیل شود تا هر استانی مشکلی در زمینه تولید و سرمایه گذاری داشت، موضوع به سرعت به این کارگروه ارجاع و حل شود.

« اورژانس سرمایه گذاری و تولید در سطح ملی اجرا می‌شود و آن دسته از پروژه‌هایی که در سطح استانی نیاز به حمایت مالی و ویژه‌ای داشته باشند، در اورژانس سرمایه گذاری و در قالب کارگروه‌های تولید در پایتخت بررسی می‌شوند» این بخشی از اظهارات عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر درباره طرح “اورژانس سرمایه گذاری و تولید” است.

گراوند معتقد است که ساختار‌های موجود در زمینه تولید باید کارآمد شوند و زمانی که مدیران درباره مولفه تولید تصمیمات جدیدی را اتخاذ می‌کنند، باید این تصمیمات ضمانت اجرایی داشته باشد. از سوی دیگر با مدیرانی که عملکرد خوبی در مدیریت تولید در استان خود ندارد، برخورد شود.

وزیر کشور همچنین تاکید کرد که باید با حضور مسئولان وزارتخانه‌های اقتصاد، صمت، کشاورزی، راه و شهرسازی و سازمان حفاظت محیط زیست کارگروهی با محوریت تولید و سرمایه گذاری در سطح ملی تشکیل شود. رحمانی فضلی درباره ساز و کار این کارگروه می‌گوید که چنانچه در استانی مشکلی در تولید و سرمایه گذاری وجود داشته و در سطح استان قابل حل نباشد، آن را به کارگروه ملی اورژانس سرمایه‌گذاری ارجاع می‌دهند تا ظرف ۲۴ ساعت اعضای این کارگروه بررسی و نظر نهایی درباره آن اعلام شود.

رهبر معظم انقلاب با توجه به تشدید مشکلات اقتصادی در سال‌های قبل، همواره شعار یک دهه اخیر را با محوریت اقتصادی انتخاب کرده‌اند، ایشان شعار «رونق تولید» را برای سال ۹۸ و «جهش تولید» را برای سال ۹۹ نامگذاری کردند.

بهرام سرمست استاندار قم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، می‌گوید که در آخرین نشست سراسری استانداران، وزیر کشور بیان کردند که «در صورت بروز مشکلات در زمینه جذب سرمایه گذاران بالای ۱۰۰ میلیارد تومان در ۳۱ استان‌، هر یک از استانداران این امکان را خواهند داشت تا موضوع جذب سرمایه‌گذار را در سطح ملی و در کارگروهی با نام «اورژانس سرمایه گذاری و تولید» مطرح کنند تا راه‌کار‌هایی برای رفع موانع در این زمینه اتخاذ شود».

چراغ طرح اورژانس سرمایه‌گذاری را روش شد
احمد حسین زادگان استاندار مازنداران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین برنامه‌های این استان در زمینه اورژانس سرمایه گذاری و تولید بیان کرد که در هفته گذشته جلسه «شرکت سهامی» استان را تشکیل داده‌ایم که محور این جلسه مربوط به سرمایه گذاری در استان ما بوده است. شرکت سهامی از جمله اقدامات مهم این استان برای ایجاد تحرک در بخش‌های مختلف تولید است.

استاندار مازنداران با بیان اینکه در بسیاری از حوزه‌ها در این استان، زمینه برای سرمایه گذاری و تحول وجود دارد معتقد است که شرکت سهامی «هلدینگ ثروت آفرینی»، روند توسعه مازندران را با سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف، شتاب می‌بخشد.

پیش بینی می‌شود برای فاز نخست بیش از یک هزار میلیارد تومان در بخش‌های مختلف و اولویت دار استان مازندران سرمایه گذاری صورت گیرد که امید است با برنامه‌ریزی‌ و فعالیت‌های مختلف بستر آن محقق شود.

رهبر انقلاب هفدهم اردیبهشت امسال در ارتباط تصویری با هفت مجموعه تولیدی فرمودند: مقوله‌ی تولید در اقتصاد کشور، همچون سیستم ایمنی و دفاعی بدن انسان است، همان‌گونه که نقش سیستم ایمنی بدن در مقابله با ویروس‌ها بسیار مهم است، اگر تولید مناسب رو به‌ رشد باشد، می‌تواند پیکره‌ی اقتصادی کشور را در مقابل ویروس‌های طبیعی و ویروس‌های دست‌ساز هم چون تحریم و یا نوسانات قیمت نفت و تکانه‌های مختلف محافظت کند.

ایشان معتقدند که تولید، عامل اصلی شکل‌گیری یک اقتصاد ملی و قوی است؛ تولید علاوه بر اینکه برای اقتصاد کشور حیاتی است، از لحاظ سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نیز تأثیر‌های زیادی دارد به‌گونه‌ای که توانایی یک ملت در تولید نیاز‌های اساسی خود، به آن ملت اعتماد به نفس و احساس عزت خواهد بخشید؛ همچنین زمینه‌ساز رفاه عمومی جامعه، افزایش تولید ناخالص ملی و افزایش صادرات و تأثیرگذاری فرهنگی صادرات کالا‌های داخلی در کشور‌های دیگر خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان، بعد از پیگیری‌های مکرر از معاونت اقتصادی وزارت کشور برای تشریح جزئیات بیشتر اورژانس سرمایه گذاری و تولید، موفق به گفت وگو با متولی این امر نشده‌ایم و به عبارتی آنها پاسخگو این موضوع نبوده‌اند؛ اجرای طرح اورژانس سرمایه گذاری و تولید قطعا تاثیر بسزایی در روند تولید و صادرات کشور به ویژه در تحقق شعار سال (جهش تولید) به دنبال خواهد داشت، اما این انتظار می‌رود که مسئولان اصلی اجرای این طرح برنامه‌های خود را برای رسانه‌ها تشریح کنند و ارتباط موثرتری با اهالی رسانه و خبرنگاران داشته باشند.

انتهای پیام/