وهاب عزیزی: اصولگرایان در انتخابات ۱۴۰۰ به وحدت سنتی نمی‌رسند

 

 فعال سیاسی اصولگرا گفت: کاهش مشارکت در انتخابات مجلس یازدهم بایستی زنگ هشداری باشد برای دلسوزان انقلاب؛ نه اینک به عنوان یک راهبرد برای پیروزی در انتخابات فرض شود.

وهاب عزیزی

جهادگران نیوز– «وهاب عزیزی»، فعال سیاسی اصولگرا، در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا نسبت به آینده جبهه نیروهای ارزشی ابراز نگرانی کرد و گفت: جریان اصولگرایی طیف وسیعی از احزاب رسمی، گروه ها و جریان های خودجوش مردمی را شامل می‌شود که نسبت به اداره کشور و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی احساس مسئولیت می کنند. متاسفانه خط کشی های سلیقه ای موجب شده است، هر ساله شاهد ریزش های بیشتری در این جریان باشیم. در دهه های اول و دوم انقلاب با اعلام جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یک وحدت حداکثری در بین نیروهای ارزشی شکل می گرفت ولی در سالیان اخیر، ما شاهد کم رنگ شدن نقش جامعتین در حوزه سیاسی بودیم. این امر می تواند یک زنگ بیدار باش برای دلسوزان انقلاب، باشد.

دبیرکل جهادگران ایران اسلامی افزود: تولد جریان نو اصولگرایی قالیبافی و بهاری احمدی نژاد نمونه های بارزی از عدم کارایی وحدت سنتی اصولگرایان است. البته جبهه پایداری نیز ساز خود را برای آهنگ جدید کوک می کند. گروه های زیادی هستند که دغدغه ارزش های انقلاب را دارند ولی زیر پرچم انحصاری پدرسالاری سیاسی، جمع نمی شوند.

وهاب عزیزی اظهار کرد: اگر اصولگرایان برای رسیدن به وحدت جامع و کامل، ساز و کار موثری ایجاد نکنند، نباید به تحلیل های سطحی درون جریانی دل خوش کنند. احتمال دارد مشابه شکست ترامپ در آمریکا، در ایران نیز تکرار شود. در انتخابات آمریکا باور عمومی مبنی بر این بود که ترامپ دولت حاکم است و مجدد انتخاب خواهد شد، ولی ترامپ به هشدارهای تحلیلگران توجه نکرد و شکست خورد. لذا اگر جریان اصولگرایی دل خوش کند به نتیجه انتخابات مجلس یازدهم و امیدوار باشد که نوبت هشت ساله اصلاح طلب ها تمام شده است و حالا نوبت اصولگرایان است؛ احتمال دارد این خوشبینی محقق نشود؛ همانطور که در آمریکا نشد‌. غرور دونالد ترامپ و پشت کردن به مردم و ادامه سیاست های ستیزه جویانه موجب شکست او شد.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: با وضعیت فعلی کشور و عدم موفقیت مجلس یازدهم در ساماندهی اوضاع، ما نگران شکست اصولگرایان در انتخابات ۱۴۰۰ هستیم. مجلس یازدهم از اولویت های مردم فاصله گرفته است؛ دغدغه مردم مشکل معیشت، گرانی و تورم است ولی مجلس به بحث های حاشیه ای مشغول است؛ توقف بیش از حد در طرح اصلاح قانون شرایط کاندیدای ریاست جمهوری و اصرار بر انحصاری کردن آن برای چند کاندیدای خاص، فاصله مجلس را از مردم بیشتر می کند.

عزیزی اضافه کرد: از طرف دیگر ما شاهد هستیم که بیشتر جبهه های سیاسی موثر در انتخابات در ظاهر شعار وحدت سراسری سر می دهند ولی در عمل، هر کدام مسیر جداگانه ای را برای خودشان در پیش گرفته اند. ظهور پدیده کاندیداهای مینی بوسی نیز مولود همین دوگانگی شعار و عمل است. در واقع یک نوع مسابقه جدی ولی پنهان برای رسیدن به کرسی ریاست جمهوری در جریان اصول گرایی شکل گرفته است.

دبیرکل جبهه جهادگران ایران اسلامی خاطرنشان کرد: در چنین وضعیتی طبیعی است که جبهه جهادگران نیز به کاندیدای اختصاصی برای انتخابات ریاست جمهوری۱۴۰۰ و ارائه لیست مستقل در شوراهای اسلامی شهر فکر کند. جبهه جهادگران ایران اسلامی در شهر تهران و دیگر کلانشهر ها و مراکز شهرستان ها برای انتخابات شوراها لیست مستقل معرفی خواهد کرد. در همین خصوص یک فراخوان سراسری نیز از طریق خبرگزاری های رسمی انجام شد.

انتهای پیام/