کاظمی: انتخابات شورا‌های شهر در کلانشهر‌ها به جز تهران الکترونیکی خواهد بود

 

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورا‌های شهر گفت: به جهت نبود ظرفیت‌های موجود، انتخابات شورا‌های شهر به جز تهران در بقیه کلانشهر‌ها الکترونیکی خواهد بود.

انتخابات شورا‌های شهر در کلانشهر‌ها به جز تهران الکترونیکی خواهد بود

جهادگران نیوز – حمیدرضا کاظمی، رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورا‌های شهر در جمع خبرنگاران با اشاره به پیشنهادات وزارت کشور برای الکترونیکی کردن ثبت نام نامزد‌های انتخابات شورا‌ها گفت: این پیشنهاد از سوی وزارت کشور مطرح شد و ما در هیئت نظارت بر انتخابات با آن موافقت کردیم.

کاظمی در خصوص حضور مردم برای ثبت نام در انتخابات شورا‌ها گفت: با توجه به شرایط کرونایی، حضور مردم حضور خوبی در بحث ثبت نام است؛ این رویه‌ای که وزارت کشور در خصوص ثبت نام نامزد‌های انتخابات شورا‌ها در پیش گرفته، روند خوب و مناسبی است.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورا‌ها ادامه داد: وزارت کشور چند طرح درباره ثبت نام و انتخابات الکترونیک را به ما ارائه کرد که با توجه به ظرفیت‌های وزارت کشور و کثرث جمعیت در شهر‌ها و کلان شهرها، تلاش کردیم به صورت آزمایشی کلانشهر‌ها را در این طرح بگنجانیم.

او درباره اجرای طرح ذکر شده در تهران گفت: با توجه به برگزاری ۴ انتخابات در پایتخت، تهران از اجرای این طرح در این دوره مستثنی است، اما در سایر کلانشهر‌ها این طرح به اجرا در خواهد آمد.

کاظمی در پایان گفت: چنانچه پیشنهادی در حد ظرفیت‌های وزارت کشور برای برگزاری طرح الکترونیکی کردن انتخابات شورا‌ها را در سایر شهر‌ها داشته باشیم در هیئت نظارت بر انتخابات از آن استقبال خواهیم کرد و صندوق‌های الکترونیکی در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت که البته در این موضوع اولویت با مراکز استان‌ها خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران 

 

انتهای پیام/