جلال سلیمی در گفتگو با جهادگران نیوز: فضای مجازی ؛ دستاویزی برای رونمایی از کاندیدای ریاست جمهوری ۱۴۰۰

 

جلال سلیمی در گفتگو با جهادگران نیوز گفت: هرروز و هر ساعت در خبرگزاری های دولتی و خصوصی؛ گروه های تلگرامی و شبکه های اجتماعی با عنوان حامیان کاندیدای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ از سه طیف سیاسی اصولگرا؛ اصلاح طلب و اعتدالگرها چندین نفر از شخصیت های سیاسی اسبق و فعلی به عنوان کاندیدا در معرض رونمایی و نمایش می گذارند تا واکنش و نظر فعالان سیاسی و مردم را نسبت به آنها نظرسنجی کنند.


وی ادامه داد: قطعا طیف های سیاسی و احزاب مختلف بدنبال معرفی کاندیدای ریاست جمهوری خود هستند تا بتوانند برنده انتخابات ۱۴۰۰ ریاست جمهوری باشند و از این رو تلاش می کنند تا افرادی را در رسانه های مجازی معرفی و تبلیغ کنند تا منافع حزبی خود را بدست بیاورند. از گوشه و کنار اسامی مختلفی مثل علی لاریجانی؛ سورنا ستاری؛ عبدالناصر همتی؛ رضا اردکانیان؛ محمود احمدی نژاد؛ مهرداد بذرپاش؛ محسن رضایی؛ محمد باقر قالیباف؛ ابراهیم رئیسی؛ عباسعلی کدخدایی؛ محسن صفایی فراهانی؛ سعید محمد؛ محمد جواد آذر جهرمی؛ حسین دهقان؛ محمدرضا عارف؛ اسحاق جهانگیری؛ امیرحسین قاضی زاده هاشمی عزت اله ضرغامی؛ عباس آخوندی؛ علی نیکزاد؛ سعید جلیلی؛ علی شمخانی؛ محمد صادق خرازی؛ پرویز فتاح؛ غلامحسین الهام و همچنین دیگر شخصیت های سیاسی که قصد کاندیداتوری ریاست جمهوری سیزدهم را در ذهن خود می پروانند را می توان نام برد. 

جلال سلیمی بیان داشت: انتخابات ۱۴۰۰ از این حیث و از جنس انتخاباتی است که مردم نگاه شعاری و وعده ای را قبول ندارند و فقط به دنبال کاندیدای هستند که بتواند معیشت اقتصادی آنها را حل کند تا از مشکلات آنها کاسته شود و از مخارج سنگینی که دولت فعلی بر دوش آنها گذاشته است را راحت تر پرداخت کنند. خیلی از کاندیداهای دوره سیزدهم ریاست جمهوری در دولت تدبیر و امید مسئولیت های وزارتخانه ای و بعضا معاونین رئیس جمهور و سازمان های عریض و طویل دولتی را بر عهده داشتند که متاسفانه نتواستند مطالبات مردمی را پاسخگو باشند تا بتوانند رضایت عامه جامعه را جلب کنند ولی با این وجود همچنان امید و آرزو و حسرت دارند که در این کارزای بزرگ انتخاباتی خود را در معرض آرای عمومی قرار دهند تا مردم فرد مورد نظر خود را انتخاب کنند.

وی در مورد اقبال مردمی نسبت به انتخابات ۱۴۰۰ تصریح کرد: با توجه به انتخابات مجلس یازدهم سال ۹۸ که با مشارکت مردمی ۵۷ / ۴۲ انجام گرفت خیلی نمی توان امیدوار بود که مردم پای صندوق های رای بیایند. البته باید منتظر ماند و دید که تا آن زمان چه تحولات داخلی و خارجی مهم و مثبتی در ایران و جهان شکل خواهد گرفت تا انگیزه مردمی که رنج فراوان گرانی های سرسام اور را تحمل می کنند را بیشتر خواهد کرد.  تغییر شرایط ثبت نام کاندیداتوری ریاست جمهوری توسط مجلس یازدهم با ورود نمایندگان مجلس یازدهم تغییرات مهمی در عرصه کاندیداتوری شکل گرفت از جمله ؛ ۴۵ تا ۷۰ سال سن ؛ مدرک کارشناسی ارشد و ۸ سال سابقه مدیریت در مناصب عالی سیاسی و توانایی سلامت جسمی و روحی. 
ایشان گفت: سخنگوی شورای نگهبان از رئیس جهمور شدن زنان هم سخن گفت. خبری که به تازگی از زبان عباسعلی کدخدایی در مورد اینکه شاید رئیس جمهور زن هم داشته باشیم پای بانوان را هم به کارزای انتخابات ریاست جموری سیزدهم باز کرد. زهرا نژاد بهرام ؛ معصومه ابتکار ؛ شهین مولاوردی ؛ مرضیه دستجردی و الهام امین زاده از بانوانی هستند که تمایل به کاندیداتوری ریاست جمهوری دارند. زنان هم به نوبه خود توانمندی زیادی در عرصه مدیریت کلان کشور دارند و باید از این ظرفیت و پتانسیل در سطوح مختلف استفاده کرد .

جلال سلیمی تاکید کرد: مردم ایران بدنبال رئیس جمهوری هستند که به درد و دل ها و مشکلات آنها گوش کند و ضمن حفظ اقتدار منطقه ای و بین المللی ایران ، کشور را به شکلی اداره و مدیریت کند تا از آلام مردم کاسته شود . به نظر می رسد در حال حاضر مهمترین دغدغه مردم ایران ، بیکاری فرزندانشان است که سن آنها به بیش از ۳۰ سال رسیده و همچنان موفق نشدند شغلی را بدست بیاورند . اگر رئیس جمهور آینده فکری به حال اشتغال بیش از ۶ میلیون جوان ایرانی نکند قطعا در آینده نه چندان دور با یک جمعیت پیر روبرو می شویم که در برابر فشارهای دشمنان خارجی مجبور به امتیاز دادن در مسایل مختلف به آنها هستیم. در نتیجه کاندیداهای ریاست جهموری دوره سیزدهم باید طوری برنامه ریزی مدون و دقیق برای حل مشکل بیکاری داشته باشند تا رشد و بالندگی روز افزون در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با سرعت زیادی شکل بگیرد تا شاهد پیشرفت های چشمگیر در عرصه های مختلف ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/