فرمانده کل سپاه: چهره ضد انقلاب تغییر کرده است

 

جهادگران نیوز به نقل از ایسنا؛ 

فرمانده کل سپاه با اشاره به بیانات رهبری مبنی بر این‌که بسیج نقطه مقابل جریان ضدانقلاب است،‌ گفت: شناخت ضدانقلاب امروز بسیار سخت شده و با ضدانقلاب‌های مسلح اول انقلاب تفاوت دارند.

به گزارش ایسنا، سرلشگر محمدعلی جعفری  سپاه صبح روز پنج‌شنبه در جشنواره مالک اشتر بسیج با بیان این‌که «بسیج شجره طیبه‌ای است که بقای انقلاب اسلامی به آن وابسته است»، اظهار کرد: انقلاب اسلامی هرچه می‌گذرد و به عمر 40 ساله خود نزدیک می‌شود عزت و عظمت آن بیشتر بر همه آشکار می‌شود و بدون تردید بسیج و بسیجیان نقش تعیین‌کننده و محوری در این توفیق و راه الهی داشته و دارند.

وی افزود: بسیج بخش عظیمی از مردم مومن انقلاب هستند که دل در گرو یاری دین خدا دارند.

وی با اشاره به دیدار اخیر بسیجیان با رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در خصوص تهدیدات انقلاب سخنانی را مطرح کردند که یکی از  آن‌ها نفوذ است. ایشان در این زمینه هشدار دادند و همچنین راهکاری ارائه کردند و از همه ما خواستند که نقش تعیین‌کننده‌ای برای مقابله با تهدیدات ایفا کنیم.

فرمانده کل سپاه با تأکید بر این‌که «حرکت انقلاب اسلامی رو به جلو و پیشرفت و آثار این پیشرفت قابل مشاهده است»، خاطرنشان کرد: دیدن این پیشرفت‌ها چشم بصیرت و دلی عاشق می‌خواهد. این پیشرفت‌ها ابعاد معنوی دارد و کمتر به چشم کسانی که دارای نگاه مادی هستند نمایان می‌شود.

فرمانده کل سپاه پاسداران در ادامه با بیان اینکه انقلاب اسلامی فقط از جنبه‌های سلبی برخوردار نیست، بلکه در کنار موضوعات سلبی در مقابله با تهدیدات از جنبه‌های ایجابی نیز برخوردار است، اظهار کرد: آنچه که تاکنون در آن موفق بوده‌ایم مقابله با تهدیدات در همه عرصه‌ها از نظامی گرفته تا تهدیدات نرم و فرهنگی و سیاسی بوده است. در جنگ تحمیلی دشمن می‌خواست انقلاب را در ایران حبس کند، اما نتیجه جنگ صدور انقلاب به منطقه و جهان شد.

وی با تأکید بر اینکه همواره اقدامات دشمنان نتیجه عکس داده است، گفت: در مسایل امنیتی اینگونه بوده که همه اقدامات دشمن نتیجه عکس داشته است، مثلاً در فتنه 88 که بزرگترین فتنه امنیتی و سیاسی کشور بود، 9 دی رقم خورد.

جعفری با تأکید بر لزوم درک تغییر شرایط انقلاب و پیچیده‌تر شدن آن، گفت: هر کجا که تهدید را درک کنیم برای مقابله با آن بسیج می‌شویم اما در جاهایی که که خطر احساس نمی‌شود مانند تهدیدات فرهنگی و اجتماعی و تا حدودی اقتصادی. در این شرایط آنچه که مهم است و ما باید از این به بعد برای ‌آینده انقلاب و بسیج بیشتر به آن فکر کنیم این است که بدانیم شرایط انقلاب عوض و پیچیده شده و این وضعیت دیگر مانند گذشته نیست.

وی ادامه داد: رهبری معظم انقلاب نیز در همین راستا بر تشکیل هیأت‌های اندیشه‌ورزی تأکید کرده‌اند.

فرمانده کل سپاه پاسداران تأکید کرد: نخستین شرط لازم و ضروری برای آنکه بسیج بتواند در شرایط حساس انقلاب نقش خود را ایفا کند دانستن و بصیرت برای درک عملی انقلابی است که بسیار سخت و پیچیده است و هر سطحی از بسیج، سپاه و ارتش به آن و هیأت‌های اندیشه‌ورزی نیاز دارند.

جعفری در ادامه به بخش دیگری از تأکیدات مقام معظم رهبری در دیدار با بسیجیان اشاره و خاطرنشان کرد: رهبری در دیدار دیروز با بسیجیان فرمودند که بسیج جناحی نیست. این در شرایطی است که این راه خیلی‌ها نمی‌فهمند چرا که امروز مسائل سیاسی در قالب گروه‌ها و جریان‌ها قابل فهم است اما این موضوع و حزب و جریان برای غربی‌هاست و به انقلاب اسلامی تعلق ندارد.

وی تأکید کرد: در جریان اسلام شیعی خط روشن است و بحث حزب و گروه قابل طرح نیست و بسیج نیزحتماً در قالب حزب و جریان عمل نخواهد کرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند بسیج حتماً دوگانگی دارد و این دوگانگی به معنای قرار گرفتن در مقابل جریانی به نام ضدانقلاب است. بسیج جناحی نیست اما در جناح انقلاب است و با جبهه ضدانقلاب مقابله می‌کند.

جعفری با تأکید بر اینکه شناخت ضدانقلاب امروز بسیار سخت است و این ضدانقلاب با ضدانقلاب‌های مسلح اول انقلاب تفاوت دارد، گفت: ضدانقلاب‌های اول انقلاب گروه‌های مسلح، کردها یا سلطنت‌طلب‌ها بودند اما ضدانقلاب‌های امروز گروه‌هایی هستند که در مقابل جریان انقلاب می‌ایستند. به همین دلیل شناخت ضدانقلاب از جمله وظایف بسیج محسوب می‌شود.

وی با اشاره به جایگاه ولی فقیه در نظام جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: در نظام و انقلاب اسلامی یک نفر تعیین شده تا خطوط و جهت اصلی حرکت مسیر انقلاب را مشخص کند و آن فرد نیز ولی فقیه است. در همین راستا از نظر ما و بسیج کسی که مسیر تعیین شده از سوی رهبری را قبول نداشته باشد ضدانقلاب است. این تعریف با تعریف ضدانقلابی که در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت می‌کردند بسیار متفاوت است.

فرمانده کل سپاه پاسداران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تأکید بر اینکه انقلاب‌ها همواره از داخل خود ضربه خورده‌اند، به بیانات امام خمینی (ره) در این زمینه اشاره و خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) فرموده‌اند که همواره انقلاب‌ها از داخل ضربه خورده‌اند. این بدان معناست که انقلاب اسلامی هرگز از برون ضربه نمی‌خورد و معمولاً طی سال‌های پس از انقلاب اسلامی همه تهدیدات بیرون از انقلاب  به فرصت تبدیل شده‌اند.

جعفری تأکید کرد: تهدید از درون تهدیدی اساسی محسوب می‌شود که درباره آن باید بدانیم که این تهدید از کجا و از ناحیه چه کسانی است. همچنین باید ابعاد آن در جنبه‌های سیاسی، ‌اقتصادی و فرهنگی را بررسی کنیم.

وی با طرح این پرسش که چگونه کسانی که به فرمایشات رهبری در مسائل اقتصادی عمل نمی‌کنند و آن را قبول ندارند خود را انقلابی می‌دانند، به تأکیدات مقام معظم رهبری در بخش‌های فرهنگی اشاره و اظهار کرد: رهبر انقلاب درباه شبیخون فرهنگی در اوایل دهه 70 بارها هشدار دادند اما برخی از مسئولین و وزرا آن هشدارها را قبول نداشتند و در عمل با آن مخالفت می‌کردند، حال چگونه باید این افراد را انقلابی بنامیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: رهبری درباره مسائل سیاست خارجی نیز بارها گفته‌اند که ما در این بخش نگاهمان نباید به سمت غرب، اروپا و آمریکا باشد و به دشمن نباید اعتماد کنیم. اما برخی در داخل نه تنها که به این تذکرات توجه نمی‌کنند بلکه به دنبال اصلاح آن نیز هستند.

وی با بیان اینکه این اصلاح، اصلاح تعیین شده در مسیر انقلاب اسلامی است،‌ اظهار کرد: ما چطور می‌توانیم کسانی را که می‌خواهند در مسیر انقلاب اصلاحات انجام دهند را انقلابی بدانیم.

جعفری افزود: برخی نسبت به مسیر انقلاب بی‌تفاوت هستند و کاری به آن ندارند که بر اساس فرمایشات رهبری امیدی به قرار گرفتن اینها در مسیر حق وجود دارد اما برخی دیگر نه تنها که نسبت به این مسیر بی‌تفاوت هستند بلکه با حرکت انقلابی و مسیر ترسیم شده توسط رهبری مقابله می‌کنند.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه این افراد شعارهای مردم فریبانه می‌دهند، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه یکی از حرکات اساسی جمهوری اسلامی ایران ظلم‌ستیزی است،‌ برخی از این افراد می‌گویند که ما نباید نسبت به وضعیت مردم غزه یا یمن حساس باشیم بلکه باید فقط به فکر خودمان باشیم.