عزیزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان: شرایط سیاسی برای حضور لاریجانی در انتخابات ۱۴۰۰ مساعد نیست

 

به گزارش پایگاه خبری جهادگران نیوز، وهاب عزیزی تحلیلگر سیاسی اصولگرا در گفت‌و‌گو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به مطرح شدن علی لاریجانی به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: در سپهر سیاسی کشورمان فعلا شرایط لازم برای حضور رئیس مجلس سابق فراهم نیست.

او ادامه داد: در بین کاندیداهای جریان اصولگرا چهره‌های شاخص و واجد شرایط زیاد هست که اجماع بر روی آقای لاریجانی را دشوار می‌کند؛ علاوه بر این اصلاح طلبان هم برنامه دقیق و مشخصی برای انتخابات ریاست جمهوری آینده نداشته و حتی به دلیل عملکرد ضعیف چند سال اخیرشان امید چندانی هم به کسب پیروزی ندارند؛ بنابراین شاید مشارکت جریان اصلاحات در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ فقط برای تداوم زیست سیاسی و صیانت از حداقل‌ها باشد.

عزیزی افزود: اما با این وجود گاهی نام علی لاریجانی از زبان برخی شخصیت‌های جریان اصلاح طلب به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری آتی می‌شنویم؛ موضوعی که همواره با تردید همراه بوده و شاید فقط از روی اجبار و استراتژی نجات برای جریان اصلاحات باشد؛ به بیان دیگر جریان اصلاحات از علی لاریجانی به عنوان سپر دفاعی و قهرمان شکست خود استفاده خواهد کرد.

دبیرکل جهادگران ایران اسلامی تصریح کرد: علی لاریجانی در طول ۱۲ سال ریاست بر قوه مجریه، به دلیل حفظ توازن قدرت مجبور شد با طیف‌ها و سلیقه‌های مختلف سیاسی کار کند؛ بنابراین مشغله و ترافیک کاری او موجب شد تا فرصت کافی را برای ایجاد گفتمان سیاسی مشخص از دست دهد و ماحصل فعالیت سیاسی علی لاریجانی منتج به گردآوری دوستان معدودی شد که بعد از اتمام مجلس دهم به صورت طبیعی جذب مراکز جدید قدرت شدند.

او خاطر نشان کرد: انتخابات مجلس ۹۸ آزمون عملی و معیار قابل اتکا برای سنجش رفتار سیاسی مردم در انتخابات ۱۴۰۰ است و از همین رو هر نامزد ریاست جمهوری که گفتمان مشخصی نداشته باشد، نمی‌تواند نتیجه لازم را بگیرد.

عزیزی در پایان گفت: نکته آخر اینکه اصولگرایان به راحتی اجازه نخواهند داد که رئیس جمهور آینده کشور کسی بدون تعلق و تعهد کامل به این جریان باشد؛ کمااینکه زمزمه حمایت اصلاح طلب‌ها از علی لاریحانی، تردید اصول گرایان را بیشتر می‌کند.

انتهای پیام/