رئیس هیئت مرکزی بازرسی انتخابات: نامزد‌ها دستورالعمل‌های بهداشتی را تا پایان تبلیغات انتخابات رعایت کنند

 

رئیس هیئت مرکزی بازرسی انتخابات از نامزد‌های دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس خواست دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا را تا پایان تبلیغات رعایت کنند.

به گزارش جهادگران نیوز و به نقل از حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، «علی طالبی» در نشست آموزشی فرمانداران و بخشداران و اعضای هیئت‌های بازرسی دوره دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: در این مرحله از انتخابات با توجه به شرایط موجود در تلاشیم با رعایت دقیق قانون و دستورالعمل‌های ابلاغی سلامت تک تک رای دهندگان، نامزد‌ها و طرفداران‌شان و همه دست اندرکاران برگزاری انتخابات را با توجه به شیوع بیماری کرونا حفظ کنیم؛ همچنین بتوانیم سلامت کامل انتخابات و صیانت از حقوق تمام بازیگران و ذی‌نفعان اعم از شهروندان، نامزدها، طرفداران ایشان و جریانات سیاسی را داشته باشیم.

رئیس مرکز مدیریت عملکرد و بازرسی و امور حقوقی وزارت کشور خطاب به بازرسین حوزه‌های انتخابیه گفت: انتظار داریم در تبلیغات بر رعایت مهلت قانونی و نحوه تبلیغات و دستورالعمل‌ها ابلاغی از سوی ستاد انتخابات کشور نظارت کامل داشته باشند و بلافاصله هر گونه تخلف از سوی نامزد‌ها و یا دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی را به هیات مرکزی بازرسی انتخابات گزارش کنند. بازرسین برای جلوگیری از بروز هرگونه تخلف، اقدامات نامزدها، دستگاه‌های اجرایی و کارکنان آن‌ها را رصد کنند.

رئیس هیئت مرکزی بازرسی انتخابات همچنین از نامزد‌های انتخابات خواست تا مراقب سلامتی ملت که همیشه در تمام عرصه‌های نظام حضور دارند، باشند و شرایط را به گونه‌ای مهیا کنند تا دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا که توسط ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و ستاد انتخابات کشور ابلاغ شده است، به‌ویژه تا پایان زمان تبلیغات انتخابات رعایت کنند.

طالبی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر بی طرفی دستگاه‌های اجرایی در قبال نامزد‌ها افزود: به دستگاه‌ها و افرادی که مجاز به حضور در کنار نامزد‌ها نیستند، تاکید می‌شود از قرار دادن امکانات دولتی یا ظرفیتی که به نحوی از بودجه عمومی تامین شده است در اختیار کاندیدای خاص اکیدا خودداری کنند. البته صدا و سیمای محلی (استانی) حسب ابلاغ ستاد انتخابات کشور و برای حفظ سلامت هموطنان با برنامه ریزی و ایجاد شرایط یکسان برای هر کاندیدا در هر حوزه، مجاز به معرفی برنامه‌ها و تبلیغات کاندیدا‌ها هستند.

وی با تاکید بر اینکه بازرسان هر حوزه مکلف به گزارش تخلفات در اسرع وقت هستند، گفت: انتخاب بازرسان بر اساس قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی فقط از اختیارات وزارت کشور است که هیات مرکزی بازرسی انتخابات کشور متولی آن است و هیچ دستگاه یا نهاد دیگری حق چنین کاری را ندارد.

طالبی خاطرنشان کرد: شرایط و ضوابط نحوه بازرسی و نظارت بر انتخابات در قبل، حین و بعد از انتخابات، همان شیوه‌نامه‌ای است که در انتخابات دوم اسفند ماه به استان‌ها و اعضای هیئت‌های بازرسی انتخابات در استان‌ها ابلاغ شده است.

دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی جمعه ۲۱ شهریور در ۹ استان و ۱۱ حوزه انتخابیه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/